Седенето мирно в клас намалява умствената дейност
Липсата на движение се отразява негативно на умственото развитие на учениците. Започнат ли да се въртят и навеждат – това им е нужно и има смисъл, твърдят германски учени.
Когато децата седят кротко на чиновете в класната стая, учителите са доволни. Липсата на движение обаче се отразява негативно на умственото развитие на учениците. Започнат ли да се въртят и навеждат – това им е нужно и има смисъл, твърдят германски учени.
Децата имат естествена склонност към движение, то е жизнена необходимост като яденето, пиенето и съня. Някои възрастни обаче забравят това. Няколко изследвания сочат, че от движението се поумнява. Децата опознават света и учат по-добре чрез физическа активност. Тя стимулира нервните клетки да си предават информация. И ако в час детето шава, това подпомага развитието му, защото тялото му получава нужния кислород, който да го държи будно.
До 11-12-годишна възраст децата изпитват вътрешна потребност да се движат. Часовете по физическо възпитание не са достатъчни. „В час по математика например, когато учат единици, десетици и стотици, учениците могат да пляскат с ръце на единиците, да подскачат на десетиците“, обяснява Дитер Брайтхекер, експерт по спорт и движение. Той критикува преподавателите, че забравят, че 5- до 9-годишните могат да седят кротко най-много 10 минути, 10-12-годишните – 15 минути. Това трябва да се има предвид в клас, настоява Брайтхекер.