Повечето от нас имат поне една история, в която първото им впечатление от някого е било ужасно, но после са осъзнали, че е един от най-прекрасните хора, които познават. За жалост, случва се и точно обратното. Business Insider обобщава различни научни изследвания по темата и представя списък с няколко личностни черти и начини на поведение, които водят до лошо първо впечатление, както на живо, така и онлайн.

1. Споделяте твърде много снимки във Facebook

Ако сте от хората, които споделят снимки от медения си месец, от дипломирането на сестра си и на кучето си, костюмирано за Хелоуин, в един и същи ден, може би е време да спрете. Проучване от 2013 г. е установило, че публикуването на твърде много снимки във Facebook може да навреди на реалните ви взаимоотношения.

„Причината е, че хората, като изключим най-близките приятели и роднини, не се чувстват свързани с онези, които постоянно споделят свои снимки“, казва ръководителя на изследването Дейвид Хъдън от Бирмингам бизнес скуул. По-точно, приятелите не харесват твърде многото семейни снимки, а роднините не обичат многото снимки на приятели.

2. Имате прекалено много или твърде малко приятели във Facebook

В проучване от 2008 г. учени от държавния университет в Мичиган набират студенти, които да разглеждат измислени профили във Facebook и да определят колко харесват техните собственици.

Резултатите показаха, че „златната среда“ е около 300 приятели. Най-малко харесвани са хората с под 100 приятели. Почти толкова малко са харесвани онези, които доста надвишават 300.

„Хората с твърде много приятели вероятно изглежда, че се фокусират прекалено много върху Facebook – в следствие от отчаяние, а не от популярност“, смятат авторите. От друга страна, те посочват, че мнозинството от студентите, участвали в изследването са имали около 300 приятели във Facebook, което означава, че в среда, където най-често срещаният брой приятели е 1000, това ще бъде и „златната среда“ на най-харесваните.

Изследване от 2014 г. е открило, че средният брой приятели сред възрастните потребители на Facebook е 338.  Интересното е, че участниците не осъзнавали, че броят приятели във Facebook се отразяват върху оценката им за хората.