Комикът Азиз Ансари и социологът Ерик Кинсберг написаха книгата Modern Romance – тя хвърля задълбочен поглед върху проблемите, свързани с търсенето на любов в дигиталната епоха.

Огромна част от комуникацията днес протича чрез текстови съобщения. Именно поради тази причина Business Insider реши да попита Кинсберг кои са най-често срещаните грешки, които хората допускат, когато пишат на човек, с когото искат да излязат на среща.

Ансари и Кинсберг интервюират стотици хора от целия свят в различни фокус групи. Те дори буквално ги карат да извадят телефона от джоба си и да им покажат кои текстови съобщения са постигнали успех и кои не.

Ето какво откриват:

„Хей“

На всяка цена избягвайте подобно начало. Особено ако нищо друго не придружава „Хей“. Объркващо е и прекалено многозначително. На практика не казва нищо на отсрещния човек.

Проблемът на секретарката

Понякога се случва да попаднете в безкрайно безрезултатно уговаряне на срещи. „Свободен ли си в петък вечер в 18.00?“. „Не. А понеделник?“, „Понеделник пък аз не мога…“ Три-четири подобни реплики са достатъчни, за да изпият цялата енергия на разговора. В подобни ситуации хората просто се отказват и продължават напред.

Съобщения, които са прекалено дълги

Избягвайте това. 2 изречения са напълно достатъчни. Особено успешни съобщения са онези, които започват с името на човека, до когото са изпратени, и включват препратка за предишната ви среща с него. По този начин му показвате, че си спомняте кой е и къде сте се запознали. Ако междувременно успеете да бъдете и остроумни, ще бъде прекрасно.

Избягвайте неграмотните съобщения

Хората, които получават неграмотни съобщения твърдят, че мигновено са били отблъснати от човека отсреща. Все пак повечето искат да бъдат с образован индивид, който има шансове да се хване на работа в близкото бъдеще.

Не пишете на отсрещния човек „хайде да излезем“

Никой не знае какво имате предвид. На по бира ли искате да излезете? Може би на кино? Секс ли търсите? Романтична среща ли си представяте? С приятелите ли си ще ги запознавате? Крайно многозначително е, а ни кой не харесва подобно нещо. 

Мениджър Нюз