5. Разделете дългите изречения на две, три или повече части. Мисълта ви ще стане по-ясна, а текстът – по-лесен за четене. Колкото по-разбираемо е посланието, толкова по-голям шанс има да постигне целта си.

Вместо: „Разделете дългите изречения на две, три или повече части, за да направите мисълта си по-ясна, а текста – по-лесен за четене, тъй като четивността на текста увеличава вероятността неговото послание да постигне целта си.“  

6. Махнете изреченията, които повтарят вече казаното. Времето е скъпо.

7. Пишете така, както говорите. Старайте се да звучи лично и директно, без претенциозни думи и напудрени фрази. По думите на Марк Твен: „Плащат ми 10 цента на дума. Защо да пиша „метропол”, като ще взема същите пари и за „град”? И никога не пиши „полицай”, когато върви и „ченге”.

Все пак избягвайте жаргона. Уличният жаргон върви между приятели, а професионалният – между колеги. Ако засипете неспециалист с купища термини от вашата област, не звучите умно, а неприятно.

8. Прочетете всичко на глас. Когато е възможно, прочетете написаното на глас. Веднага ще чуете какво не е наред. Това е особено важно, ако смятате да публикувате или да изпратите текста си веднага. Ако не…

9. Оставете го да „отлежи“ – час или ден-два, ако не бързате.

Когато прочетете текста „на свежа глава“, ще видите колко много можете да подобрите.

Успех!