Помогнете на ученика да се организира сам
Дневен режим
Звучи обидно и скучно, но е режимът е нужен. Той създава ритъм на малките ученици - „бързо учи“ после „почивка“, наново работа и „време за игри на таблета“.
Ясно ви е какво дава стимул.
Час почивка след училище, след това домашните, на 45 минути – почивка, а след тях игри на открито и на таблета.
Междинна закуска
Преди последния час децата оплакват от умора: нямат сили, концентрацията им е слаба, сякаш ще заспят на чина. За да се справят с умората е добре да имат под ръка нещо за хапване: плод, зърнено блокче, десерт.
И естествено шишето с вода трябва винаги да е пълно.
Разпределяне на отговорностите
Мама пише план, баба подрежда раницата, татко звъни, за да провери дали всичко е наред ... С колкото повече задължения се нагърбват родителите, толкова повече ще липсва самостоятелност на ученика. От друга страна, особено по-малките трудно ще се справят без помощ. Важно е да намерите баланса.
Подсещайте, без да създавате напрежение: „Виж часовника, дали ще успееш?, „Ризата ти чиста ли е? Дали провери?“
И не пропускайте да го хвалитe и поощрявате за неговата самостоятелност.