Управление на времето: 5 прости съвета
Възрастният разбира, че времето е един от най-ценните ресурси, но как да убедим в това детето, което живее само в настоящето?
Авторът на книгата „Къща като малка държава“ и майка на две дъщери, Даяна Ходаковская споделя опита си.
Днес способността да разпределяш времето си така, че да стига за всичко, се оценява много високо.
Можете да научите детето на това още от предучилищна възраст. Въпреки че през този период то определено вярва, че времето е безкрайно, колкото по-рано възрастният го научи да си разпределя задачите си, толкова по-добре.
Това не е умение, с което човек се ражда. Трябва да се научи. Така че когато и да го напрявите, ще бъде само от полза за детето.
Най -доброто е да му демонстрирате своя опит.
Децата усвояват най-лесно начина на живот и на мислите на родителите, така че възрастните трябва не само да казват, но и сами правилно да оргинизират свое време.
Има много техники за управление на времето, но ще разгледаме тези, които ще са от полза за детето.
1. Направете план за деня или за седмицата
За да превърнете планирането в навик, дайте възможност на детето да участва в организацията. Най-добре е да направите това в неделя, преди началото на седмицата.
Обсъдете не само плановете, но и ги запишете.
Дайте на хлапето дневник или дъска.
На пазара има много опции, включително със забавен дизайн.
2. За учениците ще бъде удобна формата на програма
Този формат им е познат, защото цялата седмица се вижда наведнъж. Можете да я направите по-атрактивна с подходящи стикери: Мечка в леглото: "Време е да спиш", снимка с играчки: "Време е да излезеш", книга: "Започвай да четеш" и т.н.
- Планирайте цяла седмица предварително, оставяйки празни колони за спешни дела;
- Всяка вечер преди да си легнете, четете плана за утре. Когато детето знае какво го очаква, то се чувства по-спокойно и по-уверено.
- Ако детето вече знае да пише, му дайте възможност да покаже креативност. Можете да използвате разноцветни химикалки и стикери, за да отбележите например приятни дела и необходимите отговорности;
- Научете го да пише всички бележки на ръка. Днес има много различни джаджи, но когато то пише на ръка е по-ангажирано в процеса и допълнително мисли.