7 начина да водите приятен разговор с негативен човек
Познавате такива хора. Може би работите с тях. Или живеете с тях. Или излизате...
Те се оплакват. Имат нужда от отдушник. Критикуват. Обвиняват. Правят го много често. Някак успяват да гледат на света особено мрачно, цинично. Уморихте ли се да се борите с тях? За жалост, разговорите с негативно настроени хора са неизменна част от ежедневието ни и няма как да избягаме на работното място, или ако това са наши близки. Трябва да признаем, че всички хора в даден момент от живота си сме ставали негативни, Важно е да разглеждаме реакциите на тези хора в по-обширен контекст. Да се опитваме да търсим причинно-следствените връзки - защо те държат така.
Междувременно, Жаклин Уитмор предлага в сайта на списание Entrepreneur списък от 7 препоръки за провеждане на по-приятни разговори с негативни хора. Препоръките й са следните:
Бъдете съпричастни. Ако някой започне диалога с вас негативно, приемете блоката му и след това поведете разговора към по-приятна тема. Може да отговорите със "Съжалявам, че така се случва" и да предложите след това, например: "Да отидем да си купим кафе". По този начин ще отклоните вниманието на човека от темата. Той най-вероятно се е фиксирал в нея. Това го кара да се чувства зле. Говорете си с него за други неща. За кафето. Всички сме естествено склонни да се дразним и мръщим, щом някой тръгне в разговор с нас от блоката си. Но негативният отговор към негативната тема не подобрява нещата и не е полезен за нито една от страните в общуването. Приемането на казаното и продължаването към нова тема, ги подобрява.
Направете комплимент на човека. "Обезвредете" лошото настроение по този начин. Тонът ще се смени към по-положителен.
Разкажете, ако разбирате добре ситуацията. Може проблемът да ви е познат. Може би и вие сте преминавали през същата трудност, който разстройва събеседника и го прави негативен? Наблегнете на това. Покажете, че несправедливостта е споделена - това не се е случвало само на него. Пример: "Виждам колко си разстроен, че колата ти се е повредила тази сутрин. Същото ми се случи и на мен миналия месец. Намерих един добър механик...".
Повторете част от това, което чувате от отсрещната страна. Тази техника е изпитана - ако го сторите, човекът отсреща може да се изненада. Той самият може да не предполага колко негативно звучи.
Предложете помощ. Често оплакването и негативното говорене не са молба за помощ, а са продиктувани от нуждата да се сподели. Но има и много случаи, в които те са такава - за мнозина е трудно да помолят за помощ, смятат че така ще изглеждат слаби и неефективни личности. Ако чувствате, че случаят може да е такъв, предложете помощ. Може точно това да е нужно. Пример: "Искаш ли да ти дам телефона на добрия техник, който оправи колата ми?".
Ако той се връща към старото негативно говорене, отново сменете темата. Направете го деликатно. Помолете го да ви разкаже за неща, които обича. За хора и места, които го карат да се усмихва.
Не се излагайте на негативното говорене прекалено дълго. Приемете някакъв вътрешен свой времеви лимит и ако то продължава, сменете компанията за известно време. Винаги бъдете дипломатични и запазвайте неутралния тон. Борете се с влиянето - дори да не е нарочно, разочарованите хора се опитват да ни оказват въздействие и да ни предават мрачното си настроение. Правят го в опита си да ни направят съпричастни. Поставете си граници и не позволявайте да се впуснете надълбоко в драмата. Ако и вас ви обхване лошото настроение, това ще ви отнеме от вътрешния мир и продуктивността. Никой не го иска.
Източник: МениджърНюз