3-те навика, които помогнаха на един смел млад мъж да стане милионер на 28 години
Ерик Бергман създаде Catena Media и я разви до над 300 служители и оценка за 200 милиона долара, преди да се оттегли, за да започне Great.com, организация, която дарява 100% от печалбата си на екологични благотворителни организации. На 28-ия си рожден ден той изведнъж става милионер. Сега Ерик прекарва времето си в съветване на предприемачи чрез акаунта си в Instagram (@SmilingErik) и подкаста „Стана страхотно“.
„Най-добрият ми приятел и аз стартирахме партньорски маркетинг бизнес, който в крайна сметка спечели финансиране. След няколко години ние листнахме бизнеса си на Стокхолмската фондова борса Nasdaq с оценка на стойност 200 милиона долара. Така изведнъж на моя 28-и рожден ден станах милионер“, разказва Ерик Бергман пред Business Insider.
„Не съм наивен. Не съм перфектен. Всъщност дълго време писах за грешките, които съм допуснал като предприемач и тяхното влияние върху мен лично и професионално. Разбирам, че решенията и събитията, които ме доведоха до онзи ден, бяха шанс. Въпреки това, не стигнах до мястото, където съм днес само благодарение на късмета. Развих силни навици, които помогнаха да ускоря успеха си. Ето три от тези навици и как можете да ги прилагате“, казва още Ерик.
1. Дайте приоритет на приятни дейности, насочени към вашите цели
Много предприемачи са фокусирани единствено върху крайна цел – била тя успехът на техния бизнес, целева печалба или някаква друга „крайна линия“, която трябва да постигнат на всяка цена. Аз обаче обичам да правя нещата по различен начин. Например, през 2019 г. реших, че искам да увелича социалното си присъствие. Бях пуснал нова организация и предприемачески подкаст. Знаех, че колкото по-голям е социалният ми обсег, толкова по-голяма стойност бих могъл да доведа на тези начинания и дейности. Единственият проблем беше, че не обичах социалните медии.
Започнах с Twitter. Опитах да следвам други мислители, да задавам въпроси, да се занимавам с други публикации и като цяло само да туитвам, колкото мога. След няколко седмици разбрах, че не обичам мимолетната природа на платформата. Въпреки че е чудесен за новини и тенденциозни събития, той не изпълни радостта ми от дискусии и ангажиране с хора по теми.
Това ме доведе до Facebook. Стартирахме Facebook група за предприемачи, за да споделяме идеи и да обсъждаме съответните теми. С помощта на друг страхотен член, Анджелика, бързо разраснахме групата до над 350 членове. Всеки ден прекарвах време в споделяне на оригинално съдържание, ангажирайки се с коментатори и отговаряйки на други публикации от членовете на групата. След няколко седмици разбрах, че не обичам административните задачи, свързани с ръководенето на група. Вместо да споделям прозрение и да се включвам в дискусии, прекарвах много време в модериране на публикации и коментари, за да поддържам съдържанието подходящо за групата.
Това ме доведе до Instagram. Не ми отне много време да разбера, че Instagram е социалната платформа за мен. След няколко седмици намерих формула, която ми хареса, която също беше мащабна. Водех интелигентни дискусии за личното и професионалното развитие, споделях забавни и вдъхновяващи видеоклипове и изображения, провеждах благотворителни конкурси за повишаване на осведомеността за каузите, в които вярвам, и си сътрудничих с единомислещи акаунти.
Не само че ми хареса да използвам Instagram, но и моите последователи активно се ангажираха с мен. Това положително подкрепление ме накара да искам да инвестирам повече в Instagram, отколкото във всяка друга социална платформа - което направих аз.
В резултат на това увеличих профила си в Instagram от 3 000 на над 100 000 активни последователи.
Като се съсредоточих върху целенасочената дейност (Instagram), която най-много ми хареса, успях да надмина очакванията си за социален обхват. Ако се бях фокусирал равномерно върху другите платформи и дейности, от които не се радвах толкова, вероятно нямаше да имам общия обсег, който правя сега.
2. Не се страхувайте да помолите за помощ
Не се страхувам да помоля за помощ и вие не бива да се страхувате. Много предприемачи се страхуват да помолят за помощ, защото имат чувството, че притесняват другия човек, но е точно обратното. Когато помолите някого за помощ, се подразбирате, че уважавате и се възхищавате на умението, интелекта и опита на този човек. С други думи, вие им правите комплименти.