Какво казва електронната ви поща за вас
Управлението на вашата пощенска кутия е недооценена добродетел на работното място, твърди Ричард Моран, главен изпълнителен директор на консултантската компания Frost & Sullivan. Когато служителите не реагират на подаден имейл, колегите ги възприемат като неорганизирани и мързеливи. Но от друга страна е невъзможно да погледнете входящата поща на някого и да кажете със сигурност, че той е много производителен или е психопат. Вашата стратегия за управление на имейли зависи в голяма степен от професията ви и от стандартния поток на имейли във вашия офис. След поредица от разговори с експерти по психология и технологии Моран стига до някои прозрения за връзката между имейл навиците и личностните черти на човека срещу вас.
Някои хора веднага реагират на подадено до тях съобщение на пощата им. Те обикновено го прочитат, изпращат отговор или го изтриват, ако вече не е полезен, или пък го архивират в определена папка. При тях броят на имейлите във входящата кутия обикновено се свежда около нулата.
Лари Росен, доктор по медицина, психолог и автор на "iDisorder: Разбиране на нашето обсебване от технологиите и преодоляване на това, което ни държи", признава, че попада в тази категория. Пред Business Insider той казва, че се изнервя, ако прекалено дълго време е далеч от входящата си поща.
По думите му, поддържането на подредена пощенска кутия успокоява част от хората, поне временно. "Стратегията ви за управление на имейла се свежда до вашето желание за контрол. Има хора, които имат нуждата да държат нещата под контрол и придържането към система за управление на входящата кутия отговаря на постоянната им нужда от ред", казва Лари Росен.
Според д-р Памела Рътлидж, директор на Изследователския център по медийна психология, има няколко потенциални обяснения за този вид спасително поведение. Единият е перфекционизмът: "Перфекционистите запазват прочетените имейли с идеята, че ще стигнат до тях в крайна сметка. Същите тези хора ще имат списък със задачи и куп дрехи за поправка в задната част на килера. Всъщност, запазването на имейли е начин да се заблуждавате, че ще успеете да ги разгледате всички", казва Рътлидж пред Business Insider.
Според д-р Рон Фридман, автор на "Най-доброто място за работа: Изкуството и науката за създаване на извънредно работно място", запазването на стотици или хиляди непрочетени имейли във входящата ви поща не е непременно проблемно поведение. Въпреки че Фридман предупреждава да не се правят широки изводи за личността и психологическото състояние на хората от техните имейл навици, той предлага няколко възможни обяснения за тази тенденция.
От една страна, казва той, оставянето на непрочетени имейли може да означава, че сте претоварени. От друга страна, това може да означава, че осъзнавате, че наблюдението и организирането на тези имейли не ви помага да постигнете напредък. И това е знак за интелигентност. "Някои хора, които игнорират имейли всъщност могат да бъдат по-организирани и продуктивни от всички останали. В края на краищата, казва Фридман, "имейлът отразява приоритетите на другите за вас, без да е задължително те да изискват вашето незабавно внимание".
Източник: Business Insider / Мениджър Нюз