Facebook променя името си?
Гигантът в сферата на социалните мрежи Facebook смята да смени търговското си наименование, предаде Ройтерс, позовавайки се на технологичното издание „Върдж“.
Според запознат източник, цитиран от „Върдж“, главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг ще говори за смяната на името по време на ежегодната конференция на компанията на 28 октомври, като самата новина може да бъде обявена и по-рано.
В отговор от Facebook заявиха, че не коментират „слухове и спекулации“.
Новината идва в момент, в който компанията е подложена на нарастващ контрол от правителството на САЩ върху нейните бизнес практики. Представители и на двете водещи партии в страната отправят критики към компанията по редица теми, от неспособността и да се справя с разпространението на фалшиви новини до влиянието на нейните платформи върху психичното здраве на по-младите потребители.
При ребрандирането социалната мрежа Facebook ще се позиционира като един от многото продукти на компания-майка, която седи още зад Instagram, WhatsApp, Oculus и други, посочват от „Върдж“.
Промяната на името не е нещо необичайно за гигантите от Силициевата долина.
През 2015 г. Google създаде създаде Alphabet Inc като холдингова компания, за да разшири бизнеса си отвъд областта на интернет търсенето и рекламата и да управлява различни други начинания – от проекти за автономни превозни средства до здравни технологии.
Потенциалната смяна на името на Facebook е свързана и с фокуса на компанията върху изграждането на така наречената „метавселена“ – онлайн свят, където хората използват различни устройства за движение и общуване във виртуална среда.
Facebook инвестира огромни средства във виртуалната реалност (VR) и разширената реалност (AR) и възнамерява да свърже своите почти три милиарда потребители чрез няколко устройства и приложения.
Източник: Мениджър Нюз