11 мита, в които вярваме основно заради рекламите
Рекламите стимулират продажбите. Но и умело ни манипулират. Често изопачават реалността, а понякога прикриват истината, за да ни накарат да си кажем „Трябва да си купя този продукт!“.
Ето кои са най-често срещаните митове, в които вярваме именно заради рекламите.
Цитрусовите плодове са най-добрият източник на витамин C
Истината: количеството на витамин C в току-що откъсната шипка е около 650 мг на 100 г. В червените пиперки – 250 мг / 100 г., а в броколито – 120 мг / 100 г. Дори в касиса има повече витамин C, отколкото в цитрусите – 200 мг / 100 г. За справка – в портокалите откриваме 60 мг / 100 г.
Как се появява този мит: през 1908 г. портокаловата индустрия е на загуба. Производителите не успяват да продадат огромните количества плодове, с които разполагат. Рекламистът Албърт Ласкър обаче измисля рекламна кампания, в която насърчава хората да консумират една чаша портокалов сок дневно на закуска, защото портокалите са отличен източник на витамин С.
Брак се предлага с диамантен пръстен
Истината: едва ли има смисъл да ви казваме, че не е необходимо пръстенът да е от диамант. Дори не е нужно да се подарява това бижу.
Как се появява този мит. „Диаманти завинаги“ е рекламна кампания, която трябва да се включи във всеки учебник по маркетинг, тъй като е гениална и услужлива. Благодарение на слогани като този след 1947 г. чистият въглерод е в изобилие. Поради тази причина, освен че диамантът се счита за скъпо бижу, той е й незаменима част от предложението за брак.
Поздравителните картички трябва задължително да се дават заедно с подарък
Истината: това също не е задължително.
Как се появява този мит: до началото на 20. век всички поздравителни картички са се пращали основно по пощата.
Благодарение на рекламна кампания на „Hallmark“, производителите на този продукт, хората започват да възприемат картичките като незаменима част от подаръка. Рекламната кампания подчертава, че те са красиви и изискани, и в тях може да се напишат мили думи, които ще се помнят години напред.