Най-новата енергийна напитка на пазара набира огромна популярност сред подрастващите. Нищо ново, нали? Поредният такъв хит е Prime, наречен още „най-бързо развиващата се спортна напитка в историята“ от двама известни YouTube инфлуенсъри, инвеститори и звезди от рекламната кампания на Super Bowl Логан Пол и KSI. В България вече се предлага онлайн. Утре тя ще бъде заменена от нова, която ще добие също толкова бърза популярност сред подрастващите.

Какъв обаче е проблемът? Установено е, че голяма част от тези напитки съдържат повече кофеин, отколкото се счита за здравословно за лица под 18 години. В следствие на това, консумацията им в училищата в САЩ е забранена или силно ограничена.

Какво се съдържа обикновено в енергийните напитки

Енергийните напитки обичайно съдържат поне 200 мг кофеин на 355 мл кутия, което се равнява на три големи кафета. Това е изключително голямо количество дори за възрастен. А консумацията на кофеин от деца под 18 години може да доведе до дехидратация, сърдечни усложнения, безпокойство и безсъние.

Въпреки че повечето производители на такъв тип напитки предупреждават, че енергийните напитки не са подходящи за деца под 18 години, бременни и кърмачки, тяхната основна таргет група са именно тийнейджърите.

Училищата в САЩ забраняват някои енергийни напитки

Училищата в цяла Америка са започнали да забраняват новата напитка, както и други от този вид. Това стана ясно след постове на родители в социалната мрежа Twitter. Те твърдят, че не са осъзнавали опасността преди да получат имейли от училищните ръководства. Оказа се, че тези напитки се продават от деца на деца в столовата на учебните заведения.

Възходът на енергийните напитки в социалните мрежи

YouTube знаменитостите Логан Пол и KSI не са единствените, които рекламират своите енергийни напитки онлайн. Марката напитки е много популярна и в TikTok. Според ново проучване на Journal of Adolescent Health съдържанието, свързано с енергийни напитки в TikTok, е с висока степен на ангажираност и може да допринесе за увеличаване на потреблението.

Изследователите са разгледали почти 200 видеоклипа с общо над 70 милиона гледания. От тези видеоклипове в 22% от тях е участвало дете или тийнейджър, а в 15% е било показано опасно ниво на консумация. Видеоклиповете също така показват употребата на енергийни напитки в положителна светлина. Всичко това води до огромния интерес сред подрастващите.

Като се имат предвид рисковете за здравето, свързани с тези напитки с високо съдържание на кофеин, учените казват, че е необходимо да се предприемат незабавни мерки.

Продължава на страницата на Новите родители