Друго изследване показва, че снимките на котенца и други сладки животинки подобряват концентрацията и продуктивността, както и провокират повече загриженост и внимание към детайлите.

Не е изненадващо, че неговите автори са учени от Япония, където kawaii (сладко и миловидно) е важна част от популярната култура. Анимационните герои като Пикачу от Покемон с техните широки личица и огромни очи наподобяват бебета и предизвикват положителни емоции у повечето хора, смятат учените от университета на Хирошима.

Тяхното изследване, публикувано в научното списание PLoS One, показва, че бебешките лица не само правят хората по-грижовни, което е отдавна известно, но засилват вниманието и точността, с която се изпълняват различни задачи.

В един от експериментите 48 студенти са били разделени на три групи. Първите гледат снимки на малки миловидни животинки, вторите - на големи животни, а третите - на суши, пържоли и други вкусни ястия.

Задачата, която трябва да изпълнят, е да проследят колко пъти в една поредица се появява дадена цифра. Студентите, които са гледали малките животинчета, се справят значително по-добре от другите две групи. И в другите експерименти се потвърждава, че където се изисква  внимание и прецизност, бебешките лица помагат.