В днешно време образованието е изключително важно за успешното бъдеще на младите хора. Защото има пряка връзка между нивото на образованост на един човек и последващата му реализация в обществото. Колкото по-образован е той, толкова възможността му за реализация е по-добра. В много държави по света елитните училища са гаранция за успешна кариера.
Много родители се чудят как да изберат най-подходящото училище за детето си. Говорят с приятели, търсят в интернет, може и да се съветват с учители или други специалисти.
Най-добре е да си зададат няколко въпроса, защото това е най-важното за бъдещия им избор.

Какво бъдеще искам за детето ми, когато порасне

Това е основният въпрос: Искам да управлява собствен бизнес. Искам да е високоплатен служител. Може да прави, онова, което най-много иска и да се посвети на талантите си и интересите си.
Който и избор да е желаният, най-важно е детето да съхрани своята креативност и уникалност и да ги развие.
Най-скъпо платените служители са онези, които създават иновации. Най-успешните нови бизнеси се градят върху нови открития или измисляне на нови услуги.
Всички нововъведения са плод на нетрадиционно мислене, което е най-трудно да се развие и съхрани в съвременния свят. Образованието, такова каквото е в момента, унищожава креативността и творчеството, защото създава хора по калъп. Изводът е, че трябва да намерите училище, което да запази творческия порив у децата и да го развие през годините.

Колко е важно да изкарва високи оценки

О, да никога не сте си представяли, че това не е важно. Винаги сте смятали, че е от първостепенно значение да изкарва високи оценки и да се представя отлично на тестове и изпити.
Стандартизираното образование възниква по време на промишлената революция от необходимостта от елементарни знания, които да създават работници за развиващата се промишленост. Оттогава са минали векове, но образованието е секторът, който се променя и обновява най-бавно, на цикъл от 70 години. Това закъснение означава, че децата, които започват училище днес, ще бъдат баби и дядовци, преди образователната система да се промени. Учениците продължават да бъдат изпитвани със стандартизирани тестове, които в повечето от образователните системи са в същност възпроизвеждане на информация.

Как се чувстват децата в училище

Преди години е направена анкета в Обединеното кралство сред родители в отговор на въпроса: кое е най-важното предимство на едно училище. Интересен факт е, че най-многобройните отговори не включват академични резултати, които най-често са в основата на правенето на рейтинги и класации за най-добрите училища. Родителите искат физическа и емоционална сигурност за децата си. Те желаят децата им да са щастливи като се социализират и създават приятелства.
Когато изпращаме детето си в частно училище се надяваме, то да бъде наглеждано цял ден и да сте спокойни, че няма да избяга и нищо няма да му се случи. Оказва се, че частните гимназии, макар директорът да е отговорен за децата през време на учебния ден, разрешават на учениците да напускат училищния двор и да се шляят из кафенета, пазари, магазини и др…
Вие изпращате детето си в училище. То стига там, събира се с още няколко съученици и отиват в близкото кафе, поради което изпускат част от часовете. Нима това е в реда на нещата?
Друг пример: имате малко дете, което е взето след училище от непознат и вие дори не сте попитани дали може да бъде дадено на този човек. Как да сте спокойни при това положение?

Каква е обкръжаващата среда

Много е важно как се чувстват децата в училището, тъй като, ако те там са щастливи ще се имат високи академични резултати. В тази връзка ви съветваме да попитате какви деца се записват в училището, какви са родителите им? Как училището се справя с предизвикателства като невъздържано поведение на някои деца, изблици на агресия и др… ?

Как учителите се отнасят към учениците

Проучване на ученическото мнение в Обединеното кралство, за това какво биха желали да получат в училище?
Оказва се, че децата се интересуват дали някой ги поздравява с усмивка всеки ден, дали ги пита как се чувстват и дали наистина ги слуша, когато споделят. От изключително значение са уменията за емпатия и активно слушане, които, обаче, не се преподават в нито една програма за придобиване на учителска правоспособност.

Продължава на страницата на Новите родители