7. Предлагат се много скъпи ястия, за да продават в действителност по-евтините. „Основаната роля на менюто от 115 долара е, съставено само от три части, е да прави всичко останало, предлагано от заведението, да изглежда като сравнително изгодна сделка“, коментира Уилям Паундстоун през списание „Ню Йорк“.

8. Порции за двама. Тази стратегия се нарича в САЩ „bracketing” - клиентът няма идея колко по-малка е всяка една от тези порции спрямо отделната й поръчка.

9. Анализи на моделите за четене на хората. Корейско изследване показва, че една трета от хората е по-вероятно да си поръчат първото ястие в менюто, което е привлекло вниманието им. Това ястие обикновено е посочено в горния десен ъгъл на менюто, където попадат първо очите на човека.

10. Ограничаване на избора. Оптималният брой на неща в менюто е считан за 6 предложения в категория за ресторантите за бързо хранене и 7 до 10 за категория в луксозните места за вечерно хранене.

11. Създава се обстановка за харчене. Според психологическо изследване на Университета на Лейсистър пускането на класическа музика в ресторантите окуражава вечерящите да прекарват повече време, защото това ги кара да се чувстват по-охолно. Междувременно по-малко изтънчената поп музика за фон кара хората да харчат 10% по-малко за вечерите си. 

От Мениджър NEWS