Когато си начело: 5 недопустими навика
Обикновено служителите заемат централно място, когато обсъждаме лошото поведение на работа. Въпреки това, дразнещите навици на някои шефове могат да бъдат достатъчен повод за чести текучества сред персонала, пише Мениджър Нюз.
По данни на Gallup, лошият шеф е най-често срещаната причина, с която хората обосновават своето напускане.
Това са 5 навика, които могат да отблъснат дори и най-търпеливите служители.
1. Крещене
Знаем, че гневът, особено този изразен по неуместен начин и в неудобно време, не носи нищо добро. Крещенето в офиса, срещу хората, с които работите, може да бъде изключително деморализиращо и натоварващо.
Подвластни на разгорещените емоции, може да решите, че най-бързият начин да се отървете от натрупаното напрежение е като изпуснете парата и се разкрещите в лицето на ваш подчинен, в момент на пълна загуба на самообладание.
И все пак, нещото, което много лидери не осъзнават е до каква степен това може да повлияе на техните служители. Дори и един единствен случай на неконтролируем изблик на ярост може да бъде достатъчен, за да отблъсне хората завинаги и да ги накара да потърсят работа на друго място.
2. Клюкарстване
Всички знаем, че разпространението на клюки е нещо отвратително и безполезно. Въпреки това, много шефове нямат проблем с разпространението на слухове зад гърба на техните подчинени. Колкото повече клюкарстват лидерите, толкова по-токсична и непрофесионална става работната среда.
Няма никакво значение колко добре се справяте с останалите аспекти на бизнеса, ако средата на работа е неприветлива и мрачна.
3. Всевъзможни привилегии
Много лидери вярват, че заслужават определени привилегии, които да отразят високия им статут в компанията, привилегии, които редовните служители да не могат да си позволят.
Имайки това предвид, злоупотребата с тези преимущества е нещо, което може да бъде голям трън в очите на хората, наблюдаващи отстрани удобствата и изгодите, на които се радват високопоставените мениджъри в организацията. Още по-лошо е, когато членовете на екипа, отговорни за успехите на компанията, не получават нужното признание за своята работа.