Всички пътища към нова работа започват от автобиографията. Но както всичко друго и тук тенденциите се променят. Zety, платформа, която ви позволява да създавате автобиографии, е проследила повече от 600 000 от CV-тата, създадени от нейните потребители, за да види кои тенденции започват да доминират през последните години.

Някои от основните изводи са, че средната дължина на CV-тата е 406 думи. Но от платформата предупреждават за нещо важно. Противно на това, което много хора вярват, набиращите персонал предпочитат да четат автобиография от две страници, а не от една, предава eleconomista.es

Статистически работодателите са 2,9 пъти по-склонни да изберат кандидат, който изпраща автобиография от две страници, когато става въпрос за работни места на ниво мениджър и 1,4 пъти повече, когато кандидатурата е за младши позиции. Освен това 77% наемащите персонал казват, че автобиографиите на една страница създават впечатление за недостатъчно опитност на кандидата. 

Други подробности за формата са, че 44% от CV-тата използват тъмносиньо, следвано от сиво с 33%.

Освен това средно кандидатите правят само 1 автобиография за всяко търсене на работа. Тоест те не създават няколко в зависимост от компанията, към която са насочени.

Най-сигурният начин да успеете във вашите кандидатури е чрез адаптиране на всяка автобиография към свободната позиция, за която кандидатствате, 63% от HR специалистите, отговарящи за наемането на персонал, избират автобиографии, които са съобразени конкретно с позицията, обясняват от Zety. 

Освен дължината на автобиографията има и друго магическо число, което на практика гарантира колко автобиографии трябва да изпратите, за да получите работа: между 30 и 50. Стряскащо много е, но се извлича от следните средни стойности:

- Само 10% от кандидатурите за работа отиват на етап интервю.

- Само 20% от тези, които минават на интервю, получават предложение за работа.

- Само 2% от кандидатите, които стартират процеса, са успешни.

Освен това има определени секции, които се появяват в почти всички автобиографии и които, ако разширим, можем да спечелим оригиналност. Това са:

- Лична информация, присъстваща в 99% от автобиографиите
- Образование - 99%
- Трудов опит - 97%
- Профил или професионална цел - 95%
- Умения, присъстващи в 95% от CV-тата

Успех!

Източник: Мениджър Нюз