Понякога сами си пречим. Но, не го виждаме!
Начинът ви на поведение на работното място е определящ за професионалния ви успех. Честите закъснения за работа, например, са един доказано сигурен начин да си навлечете гнева на вашия шеф. Същото важи и за пропускането на важни срещи и неизпълнението на задачи в срок. Всички тези примери обаче представляват действия и грешки, с чиито последствия е запознат почти всеки професионалист. Има обаче някои по-малко очевидни грешки, които могат да навредят на кариерата ви в дългосрочен план. Ето пет от тях, за които трябва да внимавате:
1. Непрекъснато се оплаквате пред вашите колеги
Вероятно знаете, че постоянното мрънкане пред шефа не е най-добрият начин да си гарантирате успех в кариерата. Не много хора обаче се замислят върху факта, че постоянното оплакване пред колегите има сходен ефект. Ако си спечелите репутацията на някой, който никога не доволен от това което има и непрекъснато се жалва за всичко, то вашите колеги ще започнат да ви отбягват и да отказват участие в съвместни проекти с вас, страхувайки се, че вашата негативност ще повлияе и на тяхното представяне. Иначе казано, най-добре е да сведете вайкането до минимум, независимо дали пред вашия шеф или пред останалите. Нормално е да изразите недоволство, ако вашият мениджър иска от вас да работите до късно три дена подред, но няма смисъл да се оплаквате от всяко малко нещо, което ви дразни.
ОЩЕ ОТ #работа
2. Не излизате от зоната си на комфорт
След като си изградите рутина и работен график, който следвате всеки ден, всяка малка промяна в него може да изглежда като рискован скок в непознатото. В края на краищата, когато следвате ясно дефиниран план на действие, вие ограничавате вероятността да направите някаква грешка или да се изправите пред предизвикателства, за които не сте подготвени и които могат да ви изложат. Има обаче един проблем, ако се придържате към една и съща рутина прекалено дълго време рискувате да се поставите в ситуация на застой, в която всички възможност за растеж и развитие изглеждат недостъпни. Вместо това, от време на време искайте от шефа си да ви възлага нови проекти, които да разведрят сивото ви ежедневие и да ви помогнат да научите нови неща. Това е един добър начин да си върнете мотивацията и да избягате от досадата на рутината.
3. Затваряте се в себе си
Способността да фокусирате цялото си внимание върху важните задачи и да игнорирате всички външни фактори, които могат да ви разсеят, е изключително полезна за всеки професионалист. Ако обаче тази способност бъде изведена до своята крайност, тя може да се преобрази в пълна липса на социални контакти в офиса, което от своя страна ще навреди на шансовете ви да изградите добри и дълготрайни взаимоотношения с вашите колеги. Вместо по цял ден да седите пред монитора на компютъра, положете целенасочени усилия, за да се запознаете с нови хора и да завършете контакти със служители от различни отдели на компанията. Познаването на точните хора може да бъде също толкова полезно за вашата кариера, колкото доброто ви представяне в работата.
4. Не търсите обратна връзка от шефа
Повечето служители предпочитат да получават критика от шефа си, когато не са се справили добре с нещо, отколкото да поемат проактивна роля и постоянно да търсят обратна връзка за своето представяне. Колкото повече отзиви за работата си получавате обаче, толкова повече възможности ще имате да коригирате грешките си и да подобрите цялостното си представяне. Вместо да избягвате обратната връзка от страх, че може да си навлечете допълнителни проблеми, поискайте от шефа си среща на четири очи веднъж в месеца, или поне на всеки три месеца, на която да обсъдите вашето представяне в работата. По този начин ще покажете на ръководителя си че искате да се развивате и че не сте толкова горди, че да не приемате критика.
5. Постоянно работите до късно
Може би си мислите, че ако често работите до късно ще спечелите вниманието на вашия шеф и че по това ще се отрази положително на вашата кариера. Истината обаче е, че ако постоянно прекарвате повече време в офиса, отколкото се очаква от вас, рискувате да прегорите и да изгубите напълно мотивацията си. Вместо да тръгвате по този път, запазете дългите работни смени за случаите, в които това е наистина необходимо, и се придържайте към нормалния работен график през останалото време. Така ще си гарантирате, че няма да се превърнете в онзи служител, от чието чувство за отговорност се възползват всички в офиса.
Мъри Бекман за Fool.com
Източник: Мениджър Нюз