Понякога сами си пречим. Но, не го виждаме!
Начинът ви на поведение на работното място е определящ за професионалния ви успех. Честите закъснения за работа, например, са един доказано сигурен начин да си навлечете гнева на вашия шеф. Същото важи и за пропускането на важни срещи и неизпълнението на задачи в срок. Всички тези примери обаче представляват действия и грешки, с чиито последствия е запознат почти всеки професионалист. Има обаче някои по-малко очевидни грешки, които могат да навредят на кариерата ви в дългосрочен план. Ето пет от тях, за които трябва да внимавате:
1. Непрекъснато се оплаквате пред вашите колеги
Вероятно знаете, че постоянното мрънкане пред шефа не е най-добрият начин да си гарантирате успех в кариерата. Не много хора обаче се замислят върху факта, че постоянното оплакване пред колегите има сходен ефект. Ако си спечелите репутацията на някой, който никога не доволен от това което има и непрекъснато се жалва за всичко, то вашите колеги ще започнат да ви отбягват и да отказват участие в съвместни проекти с вас, страхувайки се, че вашата негативност ще повлияе и на тяхното представяне. Иначе казано, най-добре е да сведете вайкането до минимум, независимо дали пред вашия шеф или пред останалите. Нормално е да изразите недоволство, ако вашият мениджър иска от вас да работите до късно три дена подред, но няма смисъл да се оплаквате от всяко малко нещо, което ви дразни.
2. Не излизате от зоната си на комфорт
След като си изградите рутина и работен график, който следвате всеки ден, всяка малка промяна в него може да изглежда като рискован скок в непознатото. В края на краищата, когато следвате ясно дефиниран план на действие, вие ограничавате вероятността да направите някаква грешка или да се изправите пред предизвикателства, за които не сте подготвени и които могат да ви изложат. Има обаче един проблем, ако се придържате към една и съща рутина прекалено дълго време рискувате да се поставите в ситуация на застой, в която всички възможност за растеж и развитие изглеждат недостъпни. Вместо това, от време на време искайте от шефа си да ви възлага нови проекти, които да разведрят сивото ви ежедневие и да ви помогнат да научите нови неща. Това е един добър начин да си върнете мотивацията и да избягате от досадата на рутината.
3. Затваряте се в себе си
Способността да фокусирате цялото си внимание върху важните задачи и да игнорирате всички външни фактори, които могат да ви разсеят, е изключително полезна за всеки професионалист. Ако обаче тази способност бъде изведена до своята крайност, тя може да се преобрази в пълна липса на социални контакти в офиса, което от своя страна ще навреди на шансовете ви да изградите добри и дълготрайни взаимоотношения с вашите колеги. Вместо по цял ден да седите пред монитора на компютъра, положете целенасочени усилия, за да се запознаете с нови хора и да завършете контакти със служители от различни отдели на компанията. Познаването на точните хора може да бъде също толкова полезно за вашата кариера, колкото доброто ви представяне в работата.
4. Не търсите обратна връзка от шефа
Повечето служители предпочитат да получават критика от шефа си, когато не са се справили добре с нещо, отколкото да поемат проактивна роля и постоянно да търсят обратна връзка за своето представяне. Колкото повече отзиви за работата си получавате обаче, толкова повече възможности ще имате да коригирате грешките си и да подобрите цялостното си представяне. Вместо да избягвате обратната връзка от страх, че може да си навлечете допълнителни проблеми, поискайте от шефа си среща на четири очи веднъж в месеца, или поне на всеки три месеца, на която да обсъдите вашето представяне в работата. По този начин ще покажете на ръководителя си че искате да се развивате и че не сте толкова горди, че да не приемате критика.
5. Постоянно работите до късно
Може би си мислите, че ако често работите до късно ще спечелите вниманието на вашия шеф и че по това ще се отрази положително на вашата кариера. Истината обаче е, че ако постоянно прекарвате повече време в офиса, отколкото се очаква от вас, рискувате да прегорите и да изгубите напълно мотивацията си. Вместо да тръгвате по този път, запазете дългите работни смени за случаите, в които това е наистина необходимо, и се придържайте към нормалния работен график през останалото време. Така ще си гарантирате, че няма да се превърнете в онзи служител, от чието чувство за отговорност се възползват всички в офиса.
Мъри Бекман за Fool.com
Източник: Мениджър Нюз