Представяме ви прочутите солисти:

Силвия дала Бенета

Силвия дала Бенета е сред водещите драматични колоратурни сопрани на световната сцена. Постигнала забележителен успех в цяла Италия, Европа и Азия, нейният преход през последните сезони към Вердиев драматичен колоратурен репертоар заслужено получи внимание и одобрение.

Ангажиментите ѝ този сезон включват откъси от „Набуко“ и „Аида“ на фестивала „Бустан“ в Бейрут, „Норма“ във Ферера, Вердиевия „Реквием“ в София, „Така правят всички“ в Мексико, Йерусалим и Парма и „Веселата вдовица“ в Катания.

Италианското сопрано започва сезон 2015/2016 с Елизабет в „Елизабет, кралица на Англия“ в Сасари. После пее Гюлнара в „Корсар“ на престижния фестивал „Верди“ в Парма, Маргарита в „Хугеноти“ в Операта в Ница, Норма в Люцерн, Бианка в „Бианка и Фернандо“ на фестивала „Росини“ във Вилдбад, Аида в Малта, Сакунтала в „Легендата за Сакунтала“ от Алфано в Катания и Оперни гала концерти в Унгария със симфоничния оркестър на MAV.

През сезон 2014/2015 италианското сопрано изпъква в дебютната си роля като Абигайл в „Набуко“ в Гозо, Малта, като преди това дебютира като Елвира в „Ернани“ в Литвийската национална опера във Вилнюс; Семирамида в Ница, Дона Анна в „Дон Жуан“ в Пиза, Фиорила в „Турчинът в Италия“ в Катания, София/Херонима в световната премиера на „Ел Греко в Атина“ от Хацинасиос, Елеонора в „Сицилианска вечерня“ и Изабела в „Щастливата измама“ на фестивала „Росини“ във Вилдбад.

Сезон 2013/2014 е белязан с нейните интерпретации на две Вердиеви роли, „Реквием“ в Йези и Алис във „Фалстаф“ в Сасари и Йези, както и от изпълнения на „Норма“ от Белини в Загреб и Микаела в „Кармен“ в театър „Карло Феличе“ в Генуа и гала концерти в театър „Олимпико“ във Виченца и театър „Алфиери“ в Асти.

Обширният репертоар на ​Силвия Дала Бенета включва ролите на Гюлнара в „Корсар“ (фестивал „Верди“ в Парма и ABAO Билбао), Джизелда в „Ломбардци“ (театър „Реджо“ в Парма), Чо-Чо-Сан в „Мадам Бътърфлай“ (на турне с театър „Верди“ в Триест), Мими в „Бохеми“ (Палма де Майорка и Хонгконгски център за изпълнителски изкуства), Лиу в „Турандот“ (театър „Верди“ в Пиза), Хана Главари във „Веселата вдовица (театър „Верди“ в Триест, театър „Карло Феличе“ в Генуа и Фондация „Арена ди Верона“), Микаела в „Кармен“ (Арена ди Верона, театър „Масимо“ в Палермо и гореспоменатата постановка на „Карло Феличе“), Маргарита във „Фауст“ на Гуно (театър „Кочия“ в Новара), Жулиета в „Ромео и Жулиета“ (Триест) и четирите жени в „Хофманови разкази“ (Circuito Lirico Lombardo).

Интерпретацията на ​Силвия Дала Бенета на Виолета Валери от „Травиата“ се е превърнала в еталон, с изпълнения в първите театри в Италия и на фестивали по цял свят, включително Театър “Реджо“ в Торино, „Маджио Музикале“ във Флоренция, Арена ди Верона, театър „Карло Феличе“, операта в Торонто-Мисисауга, Пучиниевия фестивал в Торе дел Лаго (с прожекции в кина в цяла Италия) и националния театър „Мохамед V“ в Рабат.

Белкантовият репертоар също така играе значителна роля в широкообхватната кариера на Дала Бенета, с успехи като Норма (Пиза, Кремона, Павия, Комо, Бреша, Тренто и Загреб), главната роля в „Лучия ди Ламермур“ (Каляри, Триест, Фермо, Висбаден, Берн, Мисисауга, Санкт Гален, Ливорно, Пиза, Лука и Равена), „Семирамида“ на Росини (Ливорно, Пиза, Лука, Люберон и Ница), и Фиорила в „Турчинът в Италия“ (Хамбург, Пиза, Триест, Катания).

​Силвия Дала Бенета е сътрудничила с диригентите Никола Луизоти, Даниел Орен, Андреа Батистони, Джампаоло Бизанти, Даниеле Калегари, Пиерджорджо Моранди, Донато Ренцети, Карло Монтанаро и Ренато Палумбо, наред с други, както и с режисьори като Франко Дзефирели, Джонатан Милър, Даниеле Абадо, Лоран Пели и Хенинг Брокхаус. Търговските ѝ записи включват „Фауст“ на Гуно, солов албум с арии (Kikko Music) и DVD с постановката на „Корсар“ на театър „Реджо“ в Парма на Unitel Classica.

Даниел Магдал

Завършил е Музикалната академия „Джордже Енеску“ в родния си град Яш, Румъния. От малък се увлича от класическата музика, най-вече от операта, макар в семейството му да няма хора, посветени на това изкуство. В Музикалното училище свири на ударни в класическия оркестър, но пеенето е това, което го привлича истински и то предопределя пътя му. След няколко сезона като солист на операта в Яш в началото на 90-те се озовава в театъра в германския град Фленсбург, близо до границата с Дания. Три години по-късно решава да премине на свободна практика. Репертоарът му включва почти всички тенорови партии от оперите на Пучини, пее и творби на Верди, Бойто, Майербер, Вагнер в театри из цяла Германия. В Държавната опера в Прага е поканен за „Аида“ и „Травиата“ от Верди и за „Мефистофел“ от Бойто. Гостува в Дойче опера – Берлин, както и в театри в Япония и Канада. Отело и Самсон са двата му любими персонажа, а творбата на Сен-Санс е предпочитаното заглавие в неговия репертоар. Разучава го за постановка в Националната опера в Букурещ. Неотдавна с голям успех гостува в Софийската опера и балет в „Самсон и Далила“.

Тициана Караро

Тициана Караро завършва образованието си с пиано и оперно пеене. Прави своя дебют на Фестивала на Итрийската долина на Мартина Франка през 1991 г. в ролята на Акилио във „Фарначе“ от Вивалди, получавайки голям личен успех сред публиката и критиката и няколко пъти пее на същия фестивал.

През 1994 печели конкурса за млади оперни певци „Приятели на галерията на театър Ла Скала“, а също и конкурса AsLiCo, който ѝ позволява да дебютира в заглавната роля на „Дяволицата“ от Галупи.

Пяла е в големи италиански и международни театри: Монте Карло, Будапеща, Ройтлинген, Неапол („Турчинът в Италия“), Парма, Тревизо, Реджо Емилия, Модена, Мачерата, Равена, Верона („Набуко“ – постановка на Уго де Ана, диригент Даниел Орен), Пиза.

Прави своя дебют в някои от главните роли за мецосопрано като: Еболи в „Дон Карлос“, Азучена в „Трубадур“, Заида в „Турчинът в Италия“, Тисбе в „Пепеляшка“ (режисьор Пици), Фулвия в „Пробният камък“, Елисета в „Тайният брак“, Сузуки в „Мадам Бътърфлай“ (диригент Ренцети), Бепе в „Приятелят Фриц“ (диригент Меркурио), Амнерис в „Аида“ (постановки Дзефирели/Стефанели за Фондация „Тосканини“ и Пици/Ренцети в Мегарон в Атина).

Често изпълнява църковна музика като „Реквием“ на Моцарт и Верди, IX симфония на Бетовен, „Стабат Матер“ на Перголези и Росини, „Dies Iste“ и „Възкръсването на Лазар“ от Перози и „Juditha Triumphas“ от Вивалди.

Сред диригентите, с които е работила, са: Кампанела, Ренцети, Де Бернар, Кампори, Орен, Меркурио, Роварис, Толомели, Стефанели.

Наскоро участва в ролята на Роджиеро в „Танкред“ от Росини в театър „Сан Карло“, Неапол.

Сред предстоящите ѝ ангажименти е участие в летния сезон на Арена ди Верона в операта „Набуко“ (като Фенена) и дебютът ѝ в титулната роля на „Кармен“ от Бизе в Пиза.

Мариус Болос

Солист на Букурещката национална опера от 2006 г., Мариус Болос е завършил Университета в Орадя, специализирайки музика и богословие. Участвал е в майсторските класове на баса Йонел Перлеа, сопраното Нели Миричиою, мецосопраното Виорика Кортес, сопраното Марияна Николеско и сопраното Леонтина Вадува. През 2006 г. е стипендиант на Оперното студио към Националната опера в Будапеща и взема частни уроци по пеене с познатия и у нас голям румънски изпълнител маестро Помпей Харащяну.

Мариус Болос дебютира в Румънската национална опера в Клуж-Напока през 2004 г. като Командора в „Дон Жуан“ от В. А. Моцарт. През юли 2005 г. е финалист на Международния певчески конкурс „Хариклеа Даркле“ в Браила, а през 2007 г. е удостоен със Специалната награда на журито по време на същия конкурс. Получава Втора награда на Фестивала на изпълнение на румънска песен в Брашов. Дебютира в Букурещката национална опера с ролята на Монтероне в „Риголето” от Джузепе Верди и през годините си сътрудничи също и с Румънската национална опера в Клуж-Напока и с Филхармонията „Джордже Енеску“ в Букурещ.

Оперен репертоар:

  • Командора в „Дон Жуан“ от Волфганг Амадеус Моцарт
  • Колас в „Бастиен и Бастиена“ от Волфганг Амадеус Моцарт
  • Зарастро във „Вълшебната флейта“ от Волфганг Амадеус Моцарт
  • Дон Базилио в „Севилският бръснар“ от Джоакино Росини
  • Оровезо в „Норма“ от Винченцо Белини
  • Капелио в „Капулети и Монтеки“ от Винченцо Белини
  • Абимелех и Стар евреин в „Самсон и Далила“ от Камий Сен-Санс
  • Царят в „Аида“ от Джузепе Верди
  • Монтероне и Спарфучиле в „Риголето“ от Джузепе Верди
  • Върховният жрец в „Набуко“ от Джузепе Верди
  • Ферандо в „Трубадур“ от Джузепе Верди
  • Колин в „Бохеми“ от Джакомо Пучини
  • Гремин в „Евгений Онегин“ от Пьотр Илич Чайковски
  • Крал Хайнрих в „Лоенгрин“ от Рихард Вагнер
  • Титурел в „Парсифал“ от Рихард Вагнер
  • Форбас и Върховният жрец в „Едип“ от Джордже Енеску
  • Аталиба в „Алзира“ от Джузепе Верди
  • Банко в „Макбет“ от Джузепе Верди
  • Том в „Бал с маски“ от Джузепе Верди
  • Лодовико и Монтано в „Отело“ от Джузепе Верди
  • Анджелоти в „Тоска“ от Джакомо Пучини
  • Тимур в „Турандот“ от Джакомо Пучини
  • Бонзо в „Мадам Бътерфлай“ от Джакомо Пучини

Айра Левин –диригент

Айра Левин е международно известен заради голямата многостранност на музикалните му дейности. Дирижирал е над хиляда представления на 75 оперни заглавия и също така се чувства комфортно на концерт с обширен симфоничен репертоар. Той е лауреат на награди като концертен пианист и за записи с негово участие. Бил е ученик и асистент на легендарния Хорхе Болет в Музикалния институт „Къртис“. Има 40 публикации като композитор-аранжор, които включват оркестрации на по-важни произведения от Лист, Франк, Бузони, Регер, Рахманинов и Респиги, транскрипции за пиано и каденци към няколко концерта за пиано от Моцарт.

Левин е главен гост-диригент на легендарния Театър „Колон“ в Буенос Айрес от 2011 до 2015 г., където дирижира 12 големи оперни постановки, включително произведения от Моцарт, Вагнер, Верди, Пучини, Рахманинов, Щраус и Прокофиев, както и американските премиери на „Едип“ от Енеску, „Огненият ангел“ на Прокофиев и „Калигула“ на Гланерт, а също и няколко симфонични програми. Бил е музикален и артистичен директор на театър „Мунисипал“ в Сао Пауло и на Националния театър в Бразилия, главен диригент на Дойче Опер ам Рейн и на Бременската опера и главен гост-диригент на Каселската опера. Бил е гост-диригент на множество важни оркестри и опери като Дрезден, Лайпциг и Женева и е работил с много от световните водещи инструменталисти, певци и режисьори.

Записал е няколко компактдиска, посрещнати възторжено от критиката, с Лондонския симфоничен оркестър, Кралския шотландски национален симфоничен оркестър, Норландския симфоничен оркестър и на негови собствени транскрипции за пиано.

Айра Левин ще направи своя оперен дебют в САЩ през март-април 2017 г. в Роуз тиътър на Център „Линкълн“, като диригент на брилянтната и рядко изпълнявана опера „Потъналата камбана“ от Оторино Респиги в първия сезон на наскоро реорганизираната Ню Йорк Сити Опера. Това ще бъдат първите представления на това произведение в Ню Йорк след 1929 г.

Левин впечатли оперната публика у нас с участието си в първата част на Новогодишния концерт на Софийската опера и балет през 2016 г., където дирижира откъс от „Парсифал“ на Рихард Вагнер.

Gallery