Супермаркетите използват хитри трикове, за да ни накарат да похарчим повече – но какви?

Става въпрос за прийоми, разработвани с години, които неусетно ни карат да слагаме повече продукти в количката.

Порталът AdMe посвети материал на темата. Според оценките на специалисти, цитирани от него, допълнителните разходи могат да достигнат сериозни размери – до няколкостотин в пари месечно.

В тази връзка, да видим съветите за по-пестеливо пазаруване до потребителите: 

Ако не се каните да пазарувате за седмица, не взимайте количка. 

От изобретяването им преди 40 години количките в супермаркетите са станали два пъти по-големи. Смята се, че потребителят несъзнателно иска да запълни полупразното пространство и затова трупа повече, отколкото е възнамерявал в началото.

Лакомствата неслучайно са при входа. 

Тук съществуват два варианта. Първият е да се даде на хората възможност да постъпят "правилно" и "здравословно". Затова много магазини слагат полезните продукти като плодове и зеленчуци най-близо до входа. Смята се, че колкото повече пари клиентът изхарчи за тях, толкова повече ще компенсира с вредни стоки като шоколади и снаксове. Вторият вариант включва разполагането на незадължителни, но много привлекателни продукти до входа, често такива, които имат най-кратък срок на годност – цветя или прясно изпечен хляб. Влизайки, вие още сте пълни с ентусиазъм и не следите толкова строго бюджета си. Приятните аромати на свежата продукция освен това стимулират сетивата и карат мозъка да произвежда хормона на щастието допамин.

Внимателно четете цветните етикети с цените

Вижте целия текст на страниците на Мениджър Нюз.