За емотиконите в бизнес кореспонденцията
Не, едно смайли в бизнес писмо не ви кара да изглеждате топли, сърдечни и особено компетентни. Усмихнатите емотикони в бизнес електронни писма правят така, че изпращачът изглежда некомпетентен, откри ново изследване.
“Резултатите от нашето изследване са първото доказателство, че, противно на широкоразпространеното мнение, смайлитата всъщност съвсем не създават представа за топлина и сърдечност към изпращача им. И още по-лошо, те имат значим и измерим ефект върху формирането на представа за неговата или нейната компетентност – истината е, че емотиконите правят така, че да изглеждате по-малко компетентни”, обяснява Ела Гликсън, водещата авторка на изследването.
“Във формалната бизнес корепоснденция смайлито не значи усмивка”, добавя тя.
Серията от експерименти са били проведени върху 549 души от 29 различни страни. По принцип, усмивките на живо и лице в лице наистина карат хората да бъдат приети като по-топли и сърдечни, и, всъщност, като по-компетентни. Но същото въобще не важи за емотиконите.