Защо по-младите напускат
Сред наученото от "Голямата оставка", масовото доброволно напускане на работната сила на около 33 милиона служители през 7-месечния период между април и ноември миналата година е, че хората искат да се учат. И те ще напуснат това, което изглежда като идеалната добра работа, ако чувстват, че са спрели да го правят.
Доказателство за това е проучването What's Next for Work на YPulse (лидер в маркетинговите проучвания и прозрения за младежи и водещ експерт по поколението Z и милениалите), проведено през октомври 2021 г. от експерти от поколенията Y и Z. Когато питат 1450 млади хора какво би ги накарало да напуснат работата си: 20% от поколението Y (милениалите - хора, родени между 1982 и 2000 г.) и 27% от Gen Z (хора, родени между 2001 и 2019 г.) казват, че ако не усещат, че се учат, то това ще ги накара да си тръгнат. Оказва се, че съществуването на програми за обучение за значителна част от младите работници е основна атракция, тъй като те търсят нови и по-добри домове.
Проучване на YPulse от май 2021 г. сред 1000 млади хора, установи, че 27% от тяхната извадка ще бъдат повлияни от платени възможности за образование и обучение, за да поемат дадена работа.
Без съмнение в настоящата и продължаваща война за таланти, разумните работодатели ще бъдат тези, които обръщат внимание на неудовлетворените потребности от обучение на по-младите работници, като предлагат образователни и обучителни ползи, които изпреварват тези на техните конкуренти.
И най-съвестните от всички ще бъдат онези, които признават не само, че има драматични разлики между нуждите и интересите от ученето на тези две поколения, но също така, че предлагайки набор от възможности за професионално и лайфстайл обучение на своите сътрудници, работодателите могат да изградят не само по-добра работна сила, но и вградена програма за задържане на сътрудници.
За щастие, ново проучване от YPulse може да предостави своеобразна пътна карта за екипи за обучение и развитие, които търсят къде да се съсредоточат. Екипът на YPulse попита младите хора: "Какво ново умение или тема смятате да научите през тази година?" Отговорите бяха завладяващи. Те не само хвърлиха светлина върху значителните вариации между поколенията Y и Z, но също така показаха колко голямо влияние е оказало повече от една година пребиваване у дома върху (пре)формирането на интересите на младите работници.
Не е изненадващо, че се набляга на редица по-вътрешно ориентирани умения. Също така, може би поради популярността на стрийминг телевизионни предавания като Money Heist, Squid Game и Emily в Париж, интересът към изучаването на чужд език отиде близо до върха на списъка и за двете групи.
Нарастването на значението сред младите хора за финансовото и психическото благополучие също се превърна в интерес към ученето от страна на двете поколения в тези области.
Нещо повече, и двете поколения ясно разбират нарастващата роля, която технологиите ще играят в живота им, и желаят да подобрят техническите си умения.
И накрая, вероятно поради голямата несигурност и хаос, причинени от пандемията, и двете групи изглежда изразяват основен интерес към развитието или подобряването на основните бизнес и предприемачески умения.
Ето какво точно и двете групи казаха, че искат да научат през 2022 г.:
Служители от поколението Y
- Финанси / управление на парите
- Изкуство/Дизайн/Изработка
- Нов език/Чужд език
- Предприемачески / Бизнес умения
- ИТ/ Кодиране / Компютърни науки
- Готвене / Печене
- Умения за търговия/Криптовалута
- Фитнес/ Вдигане на тежести
- Свирене на нов инструмент
- Конструкция/ DIV умения
- Градинарство
Служители от поколението Z
- IT/ Кодиране/ Компютърни науки
- Изкуство/ Дизайн/ Изработка
- Математика
- Нов език/Чужд език
- Финансов мениджмънт / управление на парите
- Готвене/Печене
- Свири на нов инструмент
- Фитнес/ Вдигане на тежести
- Технологии
- Умения за консултиране/ Психология
- Наука
Основната възможност тук за всеки бизнес е първо да разбере важността на ученето за работници от всякаква възраст, особено по-младите работници, и връзката между инвестициите на работодателя в обучението на сътрудниците и задържането им.
На второ място, въпросът е да се признаят уникалните учебни интереси на двете най-млади поколения, които заедно сега съставляват почти две трети от работната сила, след което създават програми за обучение и развитие, които да са в тон с професионалното призвание и начина им на живот.
По този начин малките и средните предприятия могат едновременно да разширят капацитета на своите организации, като същевременно създадат механизъм както за привличане, така и за задържане на сътрудници, ориентирани към растежа, които продължават да излизат от по-малко загрижени предприятия месец след месец.
*Забележка: Поколение Z се определя като родените между 2001 и 2019 г., а поколение Y (милениали) като родените 1982 и 2000 г.
Източник: Филип Кейн, главен изпълнителен директор и управляващ партньор на Grace Ocean, за Inc.com
Превод и редакция: Нели Тодорова / Мениджър Нюз