Четирите „дис-“ затруднения
1. Диспраксия
- затруднения с фината моторика;
- затруднения с грубата/общата моторика;
- нарушения в координацията на мускулите и крайниците;
- децата не играят с пъзели и конструкции;
- рисунките им са прекалено прости за възрастта;
- детето е несръчно, непохватно, често се спъва и пада;
- често забравя;
- не може да се облича и съблича самостоятелно.
2. Дислексия
- нарушения, свързани с конкретни сетива – зрение и слух;
- дефицит на вниманието;
- трудности при четенето;
- разминаване между възможности и реални постижения;
- нарушения в паметта;
- често разменяне на реда на думите в изречението;
- трудности при следване на инструкции;
- липса на доминираща ръка;
- объркване на местата на сричките в многосрични думи;
- забавена обработка на информация.