Кажете го директно!
По време на Втората световна война, Уинстън Чърчил подписал класифициран документ, който съюзническите сили чакали, за да влязат в действие. На една от страниците Чърчил написал: "Следете границите". Това съобщение се отнасяло за машинопистката, която изготвяла документа, за да оставя празни полета, в които Чърчил да пише коментарите си.
Когато съюзническите генерали прочели документа, те решили, че са били посъветвани от Чърчил да гледат границите на Англия в югоизточната част, за да спрат възможното нахлуване на противника. Разбира се, не е имало нашествие. За щастие, това недоразумение между Чърчил, неговите генерали и машинописката не довело до ненужна смърт или опустошение. По време на война едно недоразумение може да предизвика истински хаос.
Специалистите в бизнеса също се нуждаят от яснота, а не от неяснота. Когато шефовете, клиентите или служителите им не успяват да изяснят значението на нещо те изпитват тревога. Случвало ли ви се е, когато попитате нещо шефа си той просто да кимне с глава? Дали е разочарован или одобрява казаното, дали кимването му означава, че е доволен или че ще обмисли? Амбициозните хора най-зле от всичко приемат двусмислените отговори.
Ако неяснотите се повторят често, те се превръщат в отрицателни чувства насочени навътре и хората си създават лоши сценарии. Те започват да поставят под въпрос тяхната цел в рамките на компанията.