Лидл България премахва напълно черната пластмаса
Лидл България предприема още конкретни стъпки в подкрепа на устойчивата кръгова икономика. Като част от стратегията REset Plastic компанията си поставя допълнително 2 нови цели. Първата е до края на 2025 година опаковките на продуктите собствена марка да съдържат средно 20% рециклиран материал. Втората нова цел на Lidl е още до края на 2021 г. напълно да премахне черната пластмаса от тях. По този начин компанията ще повиши значително възможността за рециклиране на опаковките.
“Осъзнаваме своята отговорност към обществото и околната среда и затова се стремим непрекъснато да надграждаме усилията си да допринесем за едно по-добро бъдеще. Новите ни цели са в допълнение на вече предприетите действия да намалим количеството използвана пластмаса в опаковките на продуктите собствена марка, както и стремежа ни всички те да са максимално рециклируеми. С пълния отказ от черната пластмаса при опаковките на продукти от собствените ни марки ще улесним възможността за рециклирането и повторното им превръщане в суровина. От друга страна ще увеличим и употребата на все повече рециклирани материали в опаковките на продуктите ни собствена марка, което е още една стъпка по пътя към кръговата икономика и нашата визия за бъдещето”, каза Милена Драгийска-Денчева, главен изпълнителен директор на Лидл България.
През 2018 г. Лидл България обяви целите си да намали количеството пластмаса в опаковките на продуктите собствена марка с 20%, а през 2019 г. допълни и с целта да направи 100% от тези пластмасови опаковки максимално рециклируеми.
В България резултатите от вече приложените мерки са налице. Веригата напълно спря продажбата на пластмаси за еднократна употреба в обектите си още от началото на 2020 г., с което пести 51 тона годишно спрямо 2018 г. В края на 2020 г. Лидл България въведе и Green Bags – торбички, тип мрежи, за насипни плодове и зеленчуци, като зелена алтернатива на еднократните найлонови торбички. В магазините също така се продават само торби за пазаруване за многократна употреба.
Друга област, в която Лидл България предприема редица ефективни мерки е редизайна на опаковките на продукти от собствени марки с цел да намали теглото им и да повиши вложения рециклиран материал в тях. С намаляването на теглото на тарелките за прясно месо през 2018 г. компанията спестява годишно над 30 тона пластмаса. През 2020 г. компанията пусна и нови, още по-щадящи околната среда тарелки за прясно месо, направени от над 90% рециклирана пластмаса, 100% рециклируеми и спестяващи до 16% пластмаса на опаковка. Част от опаковките на почистващите препаратите W5 също са направени от 100% рециклиран материал. От Лидл България систематично намаляват и съдържанието на пластмаса в бутилките на продукти собствена марка вода, газирани напитки, оцети и препарати, а също и на опаковките на някои продукти ядки, кисели млека и сирене. С цел прозрачност към клиента значимите оптимизации на опаковките са означени с логото „Опаковано с грижа за природата – опаковано отговорно“.
От тази година пък универсалните мокри кърпички W5 вече не съдържат пластмаса вкл. микропластмаса и са 100% биоразградими. Новият им състав позволява да се намали потреблението на пластмаса с 56 тона годишно спрямо периода 1 март 2020 г. – 28 февруари 2021 г.
В унисон със стратегията Reset Plastic в Лидл България се предлагат и сертифицирани нехранителни продукти със 100% рециклиран полиестер - якета, чадъри и текстилни артикули за дома. Lidl е първата от големите вериги магазини, която пусна в акционния си асортимент и продукти за домакинството като кутии за съхранение, закачалки, сгъваеми касетки, кошове и легени за пране собствена марка, изработени от минимум 95% рециклирана пластмаса. През 2020 г. Lidl представи и първите си обувки с текстилна част от 100% рециклирана пластмаса, 25% от която е събирана от плажове и крайбрежни зони.
Само преди 3 месеца компанията стартира и мащабна информационна кампания „Рециклирането има смисъл“, която има за цел да привлече внимание към темата и да повиши на информираността на гражданите по проблема с пластмасата.
За стратегията REset Plastic
Като една от най-големите международни ритейл компании, Schwarz Gruppe, заедно със своите компании Lidl и Kaufland, осъзнава и приема отговорността си спрямо околната среда. REset Plastic е цялостната международна стратегия на групата, разработена да покрие пет сфери на дейност – от намаляване употребата и редизайн на пластмасовите опаковки през рециклиране и премахване на пластмасовия отпадък от околната среда до проучвания за иновативни решения. По този начин групата се стреми да изпълни визията си за по-малко пластмаса и затворен жизнен цикъл на суровините. Повече на https://reset-plastic.com/en/.