Бърнаут? Това е само върхът на айсберга
Докато светът се бори с коронавируса, бизнес лидерите се ориентират в едно развиващо се работно място, което често преминава от отдалечена работа към хибридна форма на работа. Здравето е свързано не само с физически, но и с емоционални и психологически заболявания. Може би повече от всичко хората искат стабилност и все по-често поставят работата на заден план. В "Доклада за управление на хората за 2021 г." прогнозният индекс изследва близо 2000 служители в повече от 15 индустрии. Според проучването 48% от служителите са мислили за смяна на кариерата си през последните 12 месеца. А 63% от тези с лош мениджър мислят да напуснат през следващата година.
Какво кара хората да се откажат от работата си? Ето три ключови констатации от доклада, които ни помагат да разберем защо хората напускат работата си.
Бърнаутът е заразен
Хората са твърде запознати със смъртоносната опасност от Covid-19. С увеличаването на "Делта" варианта вирусът само набира скорост, според Центровете за контрол и превенция на заболяванията са национален институт за обществено здравеопазване на Съединените щати (CDC). А притесненията се увеличават за всеки човек, особено ако се грижи за деца, родители или съпруг. И все пак, за хората на работното място, стресът се усилва от различен тип зараза: бърнаут.
Проучването попита служителите дали техният мениджър страда от "прегаряне". От хората, които отговарят утвърдително на въпроса, 73% казват, че много от членовете на техния екип изглеждат така сякаш и те страдат от бърнаут. От тези без "бърнаут" мениджър, само 22% са казали, че страдат от "прегаряне".
Тъй като лидерите се стремят да мотивират своите хора, те могат да се впуснат в свръхзадвижване, за да го направят. За съжаление, борбата с "прегарянето" само ще влоши нещата. Вместо това лидерите трябва да направят обратното - да отделят време за себе си и така да дадат положителен пример на целия екип.
Служителите нямат избор
Въпреки че пандемията принуди хората да напуснат домовете си, тя също така сближи много от тях именно у дома. Родителите прекарваха повече време с децата си, а двойките прекарваха повече време заедно.
Докато някои хора искат да се върнат към работата в офис среда, други вече се приспособиха към ритъма на отдалечената работа. Те не искат непременно да се върнат към старата нормалност. И все пак данните показват, че мнозина нямат мнение по въпроса.
Според доклада 60% от служителите работят почти изцяло в офиса, но всъщност само 49% искат това. За разлика от тях, само 16% от служителите в момента разделят времето между офиса и работата от разстояние, въпреки че 26% биха предпочели точно такъв тип работно време.
Талантите в днешно време се печелят и губят с гъвкавост. Лидерите, които предоставят на хората си възможността сами да решават как, кога и къде да работят, ще имат огромно конкурентно предимство пред тези, които не го правят.
Мениджърите трябва да комуникират
Всеки ефективен лидер знае стойността на комуникацията. Няма нищо по-малко продуктивно от членовете на екипа, които говорят един през друг или пропускат ключова информация.
В един хибриден свят обаче комуникацията увеличи своята стойност. Според доклада това е умение номер едно, което служителите чувстват, че липсва на техния мениджър. За сравнение това умение през 2019 г. е било под номер 5.
Когато екипите могат да водят откровени разговори за своите силни и слаби страни, те могат да определят как най-добре да преодолеят своите пропуски и да постигнат целите си. Но тази откритост се случва само когато мениджърите отделят време за изграждане на тази среда на безопасност и доверие. Оптимизирането на таланти е изкуството да се защитава самосъзнанието във вашата организация, така че хората да дадат най-доброто от себе си в своята работа.
Източник: Марсел Шванц, основател и директор по човешките ресурси в Leadership from the core, за Inc.com
Източник: Мениджър Нюз