Какъв е резултатът от ДНК теста на розмарина и други любопитни факти за растенията, които със сигурност не е излишно да знаете – особено любознателните сред вас.

1. Картофите са хищни растения.

Английски учени са открили, че картофите (доматите също впрочем) притежават качества на хищни растения. На стъблата им има фини власинки, с които могат да улавят насекоми. Когато мъртвите животинки паднат и се разложат в почвата, картофите си набавят освободените от тях хранителни вещества.

2. От пащърнака може да се произвежда бира и вино.

Най-вече в миналото пащърнакът е бил използван за направата на вино и бира заради съдържанието си на нишесте. Който е любопитен да опита вкуса, и днес може да си поръча бира от пащърнак на някои места.

3. Черешите се сушат с хеликоптер.

Когато вали дъжд, водата се насъбира по повърхността на черешите и те се разпукват. За да не стане цялата реколта неизползваема, някои фермери сушат плодовете, като ги издухват с хеликоптер. Тази практика е най-разпространена в САЩ и Австралия.

4. Розмаринът всъщност е градински чай.

За щастие това е без значение за обикновените хора и те все така могат да наричат розмарина розмарин. Но ботаниците са доказали с помощта на ДНК тест, че розмаринът спада към семейството на градинския чай и няма свое собствено семейство.

5. Дъбовете раждат жълъди чак като възрастни дървета.

За първи път дъбът ражда жълъди на 20-30-годишна възраст, а след това – не всяка година еднакво голям брой.