Кое е най-дългото насекомо в света? Кое е най-скучното насекомо? А най-интересното? Отговорът на всички тези въпроси е само един – индийската пръчица.

Индийската пръчица е безкрило дървесно насекомо, което в покой прилича на клонче със сиво-кафеникава или зеленикава окраска, както подсказва и името му. Има червено оцветена вдлъбнатинка в основата на предното краче. На размер достига до 10 см.

Индийската пръчица обитава тропическите гори на Южна Индия. Предпочита укритията на храстите, където прекарва голяма част от живота си и където успяват да се опази от естествените си врагове, благодарение на маскировката си. Както се случва с всички животински видове, които владеят изкуството на мимикрията, и индийската пръчица често спасява кожата си по този начин.

Тялото на това насекомо е дълго почти 40 см. Но по-впечатляваща е способността му да се замаскира, наподобявайки външния вид на растенията. Ако човек не се вгледа добре, в естествена среда много трудно би успял да различи индийската пръчица от най-обикновено клонка или стрък трева.

Но това насекомо има и друга впечатляваща слава. Оказва се, че имат още нещо, което ги доближава до растенията.

Известно е, че много растения разпространяват семената си чрез екскрементите на птиците, които се хранят с техните плодове. Учените са установили, че с индийската пръчица се случва нещо подобно – когато женска бъде изядена от птица, съществува около 20% вероятност яйцата, които по това време са се намирали в корема на пръчицата, да излязат невредими от похитителя и от тях може да се излюпи ново насекомо.

Впечатляващо, нали?