Друг интересен начин да изразим себе си и да заявим своя статут е, като използваме не просто съответния цвят, а последния,

най-актуалния цвят.

За Коледа купих на жена ми iPad, но не й купих предпазен панел. Имаше различни цветове и предположих, че тя ще предпочете сама да си го избере. За моя най-голяма изненада си взе тъмносив – мислех, че иска по-закачлив цвят. Тя ми отговори, че това бил най-новият цвят, който Apple е пуснала на пазара. Същото беше и с iPhone-a - избра черния модел, защото така става ясно, че е последният. Предишните бяха бели.

И така, какво показва изборът на цвят за самите нас? Вече не е толкова просто - розовото за момиченцата, синьото за момченцата. Дори вече не става въпрос дали избираме цвета, който на нас ни харесва - избираме този, с който бихме искали да ни асоциират.

Цветовете се превърнаха в език на психологията. Мъжете с власт носят червени вратовръзки, независимо дали говорим за Обама или Путин. Едва ли обаче ще видите когото и да било от двамата да слиза от червена лимузина или пък да извади червен мобилен телефон от джоба на тъмносиния си костюм. Също така няма да срещнете адвокат със светлозелен лаптоп, докато в ръцете на една млада жена това би изглеждало доста модерно.

Държа да отбележа, че тази статия не е написана на светлозелен лаптоп. И ако трябваше това да се случи, по-скоро щях да я напиша на ръка. Написана е на бял iMac.

Единственото, което би ме направило по-щастлив, е, ако компютърът ми имаше черна рамка около екрана. Това би означавало, че разполагам с най-новия модел. И със сигурност щях да бъда една много по-интересна личност.

Автор: Йохан Карлсон