Discovery Communications обявиха историческо партньорство със Световния фонд за дивата природа (WWF), с помощта на което Discovery ще финансира и подпомогне опазването на близо 1 милион акра защитени територии в Индия и Бутан с цел защита и увеличаване популацията на дивия тигър.

„Глобалното движение за защита на тигрите е вече с един милион акра по-силно“, заяви Дейвид Заслав, президент и изпълнителен директор на Discovery Communications. „Discovery е компания, ориентирана към резултатите и за повече от 30 години сме имали камери във всеки един ъгъл на планетата. От „Планетата Земя“ до „Докато не са изчезнали“ ние документираме и вдъхновяваме публиката ни с красотата и великолепието на нашата планета. За съжаление камерите ни са улавяли и уязвимото състояние на голяма част от света и животните в него. Затова днес предприемаме смела стъпка напред, отвъд обектива, за да защитим един от най-величествените и застрашени видове. Но когато зависи от нас, няма да позволим тези красиви животни да изчезнат. Поставяме тази завладяваща кауза в светлината на прожекторите, като ще разширим разговора за нея чрез нашите глобални брандове и платформи, за да удвоим популацията на дивия тигър до 2022.“

Само през последния век популацията на дивия тигър отбелязва спад от 96%, като са останали по-малко от 4000 вида в следствие на липса на естествена среда и проникващото бракониерство. При наличие на предостатъчно място, плячка и защита от бракониерство популацията на тигрите може да се повиши.

Подкрепата от Discovery за тази трансгранична територия, която Световния фонд за дивата природа опазва в партньорство с правителствата на Индия и Бутан, ще позволи на горските рейнджъри да следят от по-близо здравето на тигрите, да разполагат с важни научни данни, да предприемат допълнителна защита срещу бракониерство и да поддържат земята и коридорите за подобряване движението на всички диви животни.

Усилията да се удвои популацията на тигрите – видове на върха на хранителната верига –ще осигурят защита и за други застрашени видове и ще стимулират здравословна екосистема на територията на 1 милион акра земя. За повече информация за „Проект C.A.T.: Опазване на защитени територии за тигри (Conserving Acres for Tigers)“, посетете discovery.com/projectCAT

Подпомагайки естествената среда, Discovery ще използва и креативните способности на своя екип и глобалната си платформа за разпространение на телевизионно съдържание на над 3 милиарда зрители по света, за да подкрепи усилията на Световния фонд за дивата природа. Те датират от 2010 г. в усилието си да удвоят популацията на дивия тигър по света до 2022 г. – следващата година на тигъра.

Discovery ще създаде призив за обществена подкрепа и програмно съдържание, обвързано с „Проекта C.A.T.“, за да повиши осведомеността и да окуражи зрителите по света да предприемат действия, с които да помогнат на дивите тигри.

За да подсили отдадеността си на проекта, Discovery подготвя нов документален филм за тигрите, дело на Grain Media, собственост на Орландо вон Айнзидел – номинираните за Оскар продуценти на филма „Вирунга“, който ще бъде излъчен в ефира на Discovery по света през 2018 година. 

Усилията на Световния фонд за дивата природа включват опазването на допълнителни защитени територии за тигрите отвъд обхвата на 13-те държави, които обитават, строг научен анализ и тяхното наблюдение, както и това на плячката им, застъпване и повишение на информираността за опазването на вида и елиминирането на незаконната търговия с диви животни по света.  

„Популацията на тигрите се увеличава за първи път от век насам“, твърди Картър Робъртс, президент и изпълнителен директор на Световния фонд за дивата природа (WWF). „Тези цифри говорят за необикновената отдаденост на местните лидери и водещи филантропи към удвояването популацията на тигрите в дивата природа. Нуждаем се от нещо повече от кауза, с което да постигнем тези цели. Включването на Discovery в опазването на тигрите и впечатляващият обхват, с който разполагат, могат само да вдъхновят другите да се присъединят към каузата.”

За 30 години документалните и риалити продукции на Discovery уловиха интересния свят на природата и дивите животни. Днес много от тези проекти са повлияни от влошеното състояние на околната среда:

  • „Пътят на айсберга“, първото предаване, излъчено по Discovery Channel през 1985 г. за мразовитите води на Северноатлантическия океан, който днес е повлиян от трилионите тонове разтопен лед от ледената покривка на Гренландия. Заради топенето на леда през 2008-а година полярната мечка беше обявена за застрашен вид.
  • „Ловецът на крокодили“, емблематичната поредица на Animal Planet, която проследяваше приключенията на Стийв Ъруин из местностите, често под вода,  с диви животни в Австралия, сега се сблъсква с влошаващото се състояние на Големия бариерен риф и загубата на половината от коралите.
  • „Седмицата на акулите“, емблематичната седмица в програмата на Discovery Channel, сега се изправя срещу незаконните убийства на 75 милиона акули годишно най-вече поради високото търсене на супа от перка на акула. Тази година Discovery си партнира с Oceana и окуражава зрителите да изпращат писма до законодатели в подкрепа на закона за спиране търговията с перки на акули и за забрана на продажбата на продукти от перка на акула в САЩ.
  • „Докато не са изчезнали“ – документалният филм, който се излъчи в над 220 страни и територии в рамките на 24 часа миналия декември, разгледа широко и обстойно застрашените видове и подкани зрителите да предприемат действия, за да променят трагичната статистика и климатичните промени. 

Наскоро Discovery и Американския съюз за борба с трафика на диви животни, в съдействие с Федералната агенция на САЩ за защита на рибите и дивите животни, създадоха и отправиха публичен призив, разказан от актьора Едуард Нортън, който насърчава хората да предприемат действия и да спрат нелегалната търговия и закупуване на продукти с животински произход по света. В момента призивът се излъчва в САЩ и Африка, а скоро ще се появи и по каналите на Discovery и в Азия.