10 мощни психологически трика, с които ни манипулират
2. Многократно повторение
Всяка реклама е добър пример. Главният герой на филма нямаше да копнее да срещне отново онова момиче, ако не го беше виждал няколко пъти, преди да замине. Обърнете внимание на причините за избора си. „Само защото го искам“ и „Не знам как се озова в кошницата“ не са основателни, за да купите нещо.
1. Непродуктивни аргументи
Според изследванията в 60% от ситуациите резултатът ще бъде положителен, ако използвате думата „защото“. Няма значение какво следва тази ключова дума, „защото“ звучи много разумно. Това ни прави склонни да се съгласяваме с противниците по-често. Опитайте внимателно да чете и да поставите под въпрос аргументите след „защото“. Лесно ще видите дали има причинно-следствена връзка, или е трик.
Източник: Bright Side