11 мита, в които вярваме основно заради рекламите
Нужно е да изстисквате пастата за зъби по цялата дължина на четката за зъби
Истината: количество паста за зъби с размера на грахово зърно е напълно достатъчно.
Как се появява този мит: целта на всеки мит в този материал е ясна – да увеличи продажбите на даден продукт. Производителите на паста за зъби не правят изключение. Във всяка една реклама по темата се подчертава как четката трябва да се изстисква от началото до края с паста.
Това изглежда по-представително и кара хората да купуват по-често от продукта. Реално погледнато, когато става въпрос за здравето на зъбите, пастата не е толкова важна. По-голямо значение има начинът, по-който изтърквате и измивате вашите зъби.
Кока-Кола изобретява имиджа на Дядо Коледа
Истината: Томас Наст (1904 г.) е първият художник, който определя модерния образ на Дядо Коледа.
Как се появява този мит: всъщност, първообразът на белобрадия старец е Свети Николас – скромен монах със зелено зимно наметало, роден през III век в Мала Азия. Той е бил епископ, който е правил чудеса и е оказвал помощ на сираците. Образ, който е съвсем различен от белобрадия старец с червени дрехи.
За да увеличи продажбите на безалкохолни напитки през студените зими, през 1931 г. компанията Coca-Cola стартира популярната рекламна кампания. Днешният образ на Дядо Коледа е създаден от художника Хедон Сандблум. Именно този портрет днес възприемаме като изображението на добрия старец.
Дисбиозата е заболяване
Истината: не съществува такова заболяване в международната класификация.
Как се появява този мит: терминът „дисбиоза“ се подкрепя в Източна Европа от фармацевтичните компании, включително и от тези на Запад. Дисбиозата е състояние с нарушен микорбен баланс в организма.