11 мита, в които вярваме основно заради рекламите
Има холестерол в растителното олио
Истината: не съществува растително олио с холестерол, а просто олио.
Как се появява този мит: още един мит, чиято цел е да вдигне продажбите. Текстове от типа на „Не съдържа…“ са атрактивни за купувачите, провокират доверие и ги карат да мислят, че купуват специален вид от растителното олио.
Безалкохолните напитки и бирата утоляват жаждата
Истината: напитките със захар и алкохол реално ни правят още по-жадни.
Как се появява този мит: вероятно сте забелязали, че всяка една реклама за безалкохолно подчертава, че напитката трябва да се консумира, когато навън е горещо. Производителите предпочитат да прикриват истината, че всъщност единственото нещо, което може да утоли жаждата ви, е обикновената вода от чешмата.
Беконът и яйцата са идеалната закуска
Истината: на този етап не съществуват убедителни изследвания относно ефекта на закуската върху формата на тялото.
Как се появява този мит митът: През 20-те години на XX век известният PR експерт Едуард Бернайс е натоварен с тежка задача. Той трябва да измисли маркетингов трик, за да увеличи продажбите на бекон в САЩ. Ето защо поръчва проучване, което „установява“, че обилната закуска е по-добра от леката. Нещо повече - ако закуската трябва да ни даде сили, то в нея трябва да има повече бекон. Тази логика устройва купувачите. След като изследването става общоизвестно, около 70% от хората консумират бекон всяка сутрин не само в САЩ, но и по целия свят.