21 от най-лошите неща, свързани с работата във Facebook
Facebook често се определя като едно от най-добрите места за работа. В края на краищата – стажантите там изкарват по 25 хил. долара повече спрямо средностатистическия американец, пише Мениджър Нюз.
Доста добре, нали?
Не съвсем. Поне според някои бивши и настоящи служители в компанията, които открито изразяват мнението си в множество постове в Quora.
Инженери, софтуерни разработчици и анонимни източници, работили във Facebook, споделят своите преживявания. Естествено, не трябва да приемаме, че тяхното мнение важи за повечето служители там. Това просто е позицията на малка група хора.
„6 седмици в годината съм на 24/7 повикване.“
Когато са на повикване, инженерите са отговорни за поддържането и нормалната работа на сървърите. „През тези седмици не мога да напускам града през уикенда. На социални събирания гледам да не пия прекалено много. И най-важното – нося със себе си постоянно зареден телефон, на който мога да отговарям незабавно 24/7, дори през нощта.“ Това коментира Кийт Адамс, инженер от Facebook.
„Стената във Facebook не съществува.“
„В повечето компании човек поставя своеобразна стена между професионалното и личностното поведение“, казва Facebook инженер, който пожелава да остане анонимен. Компанията обаче насърчава индиректно служителите „да бъдат себе си“. Вследствие на това тук липсва „професионализмът“, който принципно се среща у другите фирми, допълва инженерът.
Личните успехи са по-важни от екипните
Мантрата на Facebook „да оставиш отпечатък“ кара цялата работна ръка в компанията да се фокусира единствено върху личните успехи и да пренебрегва екипните, твърди бивш анонимен служител. „Мениджърите, които могат да мотивират масите, въобще не се ценят достатъчно. Акцентът пада върху ръководителите, които лично допринасят с нещо. Самият факт, че има хора, които отговарят пред теб, наподобява обикновена формалност. Въобще не е основна отговорност.“
„Де да можех да кажа, че моите мениджъри бяха единствените, които имаха проблем с управлението. Нещата просто не стоят по този начин. Тази тенденция се наблюдава почти при всички ръководители. Те се фокусират върху самите себе си… фокусът върху хората е малък.“
„Не съществува наистина функционална инфраструктура.“
Служителите твърдят, че е много по-трудно да откриеш как да правиш готини неща с екип от 4000 хиляди души, отколкото с такъв от 500. „Ние се разрастваме толкова бързо, че така и не успяваме да поставим акцент върху организацията, подобрението или стабилността.“
„Не ми се оплаквай от Facebook, просто защото работя там.“
Съпругата на бивш служител от компанията твърди, че нейният партньор е получавал многократни оплаквания за сайта от страна на приятели и роднини, просто защото е работил там.
„Като съпруга на Facebook служител, хората често се обръщаха към мен за съвет по отношение на настройките за личните данни. Сякаш самият факт, че съм омъжена за такъв човек, трябва да съм наясно с тези неща.”