7 прости фрази, които карат хората да ви имат доверие
Колкото и да сте искрен във взаимоотношенията си с останалите, винаги има вероятност хората да разберат думите ви по погрешен начин.
Без дори да го осъзнаваме, някои ключови фрази, които използваме, могат да бъдат възприети по определен начин от другите, било то правилно или грешно.
Това са седем фрази, които карат хората да ви имат доверие.
1. „Откровено казано…“
Въпреки че думите „откровено“ и „честно“ са синоними, хората донякъде възприемат честността като намек за нещо недотам искрено, нещо непълно и прикрито.
Когато вместо това използвате „откровено“, вие предавате на останалите, че наистина казвате точно това, което искате да кажете. Ако сте внимателни с избора си на думи, хората със сигурност ще вярват повече на казаното от вас.
2. „Това наистина е всичко, което знам.“
Когато използвате тази фраза в края на ваше изказване или при описание на дадено събитие или предмет, вие помагате на вашия събеседник да разбере, че наистина няма какво друго да добавите към дискусията, освен спекулации и догадки.
3. „Това е моята гледна точка по въпроса.“
Когато включите в изказването си пояснението, че вашата гледна точка не единствената и, че тя не показва непременно цялата картина, а само вашата страна от историята, вие звучите по правдоподобно и сигурно.
Хората, които познават собствените си граници и ограничения се възприемат като по-искрени от тези, които представят гледната си точка като факт.
4.„Искрено мислех/вярвах…“
Възползвайте се от уязвимостта на хората, които споделя вашето мнение, използвайки думи като „мисъл“ и „вяра“, които ще ви помогнат да кажете, това което искате, по начин, който кара хората да ви вярват по-лесно. Хората са по-склонни да ви имат доверие, ако изглежда, че искрено говорит за това, което мислите и вярвате.
5. „Понякога откривам/ разбирам, че ...‘
Нещо толкова просто като думата „понякога“ може да ни помогне да избегнем крайни изказвания и говоренето с абсолютни величини като „винаги“ и „никога“. Това ни дава възможност да бъдем по-гъвкави в нашите думи и да не казваме неща, за които по-късно може да съжаляваме.
6. „Това не е нещо, което бих направил.“
Когато сме обвинени в дадено действие, което не ни представя в много добра светлина, естествената ни реакция е незабавно да изкажем категорично отрицание, без значение дали в обвинението има някаква доза истина ли не.
В този контекст, една по-уравновесена реакция е по-подходяща, ако не искат да изглеждате виновен, за нещо, което не сте направили или пък да попаднете в ситуацията „гузен негонен бяга“.
7. „Просто искам да кажа...“
Вместо да се опитвате да достигнете до емоциите на вашите събеседници, по-лесно е просто да представите вашата страна на историята. По този начин вашите емоции, а не чуждите факти, поемат водеща роля в дискусията.
За добро или за лошо, хората са по-склонни да се доверят на емоционален призив, отколкото на изказвания подкрепени с доказани факти.
Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com
Източник: Мениджър Нюз