• 18-годишният трябва да може да се справя с успехите и неуспехите

Курсове, работа, университетски задачи, съревнования, взискателни учители, шефове и други.

Проблемът – намесваме се, когато играта загрубее, за да приключим задачата им, да увеличим крайния срок и да говорим с възрастните. Съответно – децата не знаят, че в нормалния ход на живота нещата не винаги се подреждат по начина, по който искат, и че те ще са добре независимо от развоя на ситуацията.

  • Трябва да може да печели пари и да ръководи своите собствени финанси

Проблемът – не се задържат на работа на половин работен ден и получават пари от нас всеки път, когато имат нужда. Съответно – децата не се чувстват длъжни да приключват задачите в работата, не смятат, че са отговорни пред шеф, който не ги обича безрезервно, не оценяват стойността на вещите и не знаят как да ръководят парите си.

  • 18-годишният трябва да може да поема рискове

Проблемът – предначертали сме целия им живот, избегнали сме всички потенциални рискови ситуации. Съответно – децата не разбират, че успехът идва едва тогава, когато се опитат, провалят и опитат отново. Те не могат да се справят с провалите.

Не забравяйте – децата трябва да могат да правят всичко това, без да търсят съвета на родителите. Ако ви се обадят и ви помолят за съвет за някое от тези неща, значи не са развили съответните умения.