6. Кажете: „Добре!“

Не се засягайте от обидите, прикрити зад лицемерно-фалшиви комплименти. Много е вероятно човекът, който ги изрича, да не може да се справи със собствените си чувства и това е начин да се себеизрази. Или пък съвсем умишлено се опитва да ви нарани. Затова просто отговорете: „Добре, ОК!“ и продължавайте нататък с усмивка.

7. Разобличете ги.

„Справил си се чудесно с доклада. Кой ти помогна?“ – казва колегата ти с усмивка. Комплимент или умишлена обида? Вместо да си замълчите, можете директно да попитате (със същата усмивка): „Защо е този осъдителен тон?“ или „Защо е това недоверие?“, без да влизате в конфликт. Каквото повикало – такова се обадило.

8. Съгласете се.

- Ти си прекалено чувствителна!

- Естествено, че съм, да не съм робот?!

Този отговор е ефикасен, когато някой се опитва да ви засрами заради чувствата ви – прекалено драматизирате, прекалено чувствителни сте, прекалено много се палите и т.н. Подобен отговор им напомня, че сте наясно с чувствата и със себе си, което ви представя като уверен и емоционално интелигентен човек, който знае какво иска и какво прави.

9. Бъдете саркастични.

Дори лек сарказъм показва на човека срещу вас, че избирате да не се засягате от токсичния му негативизъм. Саркастичният отговор дава на грубияните да разберат, че не сте лесна мишена.

10. Помолете да повторят и да разяснят какво имат предвид.

Когато някой ви обиди, можете да се престорите, че не сте го чули добре или че не сте го разбрали. Учтиво го помолете да повтори. Вероятността да промени казаното е голяма, защото ще се почувства неудобно.