Как да разпознаем дислексията
Възможни затруднения със зрителната преработка на информацията
- нарушения в зрителната конвергенция;
- погледът не остава стабилен на страницата;
- зрителна чувствителност (затруднения при четене на черен шрифт на бял фон);
- слаба ориентация ляво-дясно;
- бъркане на подобно изглеждащи букви и цифри. Напр., „я” написано като английското “R”, бъркане на „З” голямо ръкописно и „Е” голямо ръкописно и цифрата три;
- затруднения с визуалната памет.
Други трудности
- с координацията –тромавост на движенията;
- с организационните умения;
- при следването на инструкции;
- с концепцията за време;
- бъркане на ляво и дясно;
- трудности с последователността;
- с фината моторика – пише твърде нечетливо;
- трудности при запомнянето на таблицата за умножение;
- сънуване с отворени очи / изключване – най-вече, когато задачата му е трудна;
- фрустрация/ недоволство от себе си/ ниска самооценка/ бягане от час – децата се чувстват зле и не могат да си обяснят какво не е наред с тях.