Други ранни индикатори

- случай на дислексия в семейството или на други специфични затруднения – трябва да се има предвид, че самият родител може да не знае, че има дислексия и да не е диагностициран, но да проявява дислексични затруднения;

- липса на доминираща ръка – използва еднакво добре и дясната, и лявата си ръка;

- слаб контрол на движенията – трудности, както с грубата, така и с фината моторика.

Трудности с вниманието

- затруднения при следването на инструкции;

- трудности при последователността на събития, месеци, т.н.;

- забавена обработка на информацията.

Възможни затруднения с паметта

- затруднения с кратковременната памет;

- затруднения с активната работна памет;

- затруднения със запомнянето на последователности (последователността на дните от седмицата, месеците от годината, на буквите в азбуката).

Възможни затруднения със слуховата преработка на информацията

- трудно чува рими – например в редицата кон, слон, трон, море ще се затрудни да каже коя е излишната дума;

- трудности при тактуването и пляскането в ритъм;

- затруднения със слуховата дискриминация – чува поп вместо боб;

- затруднения със слуховата памет – например не може да запомни съобщение, чуто по телефона.