5. Рухването на прекомерния консумеризъм

Дълго време бяхме манипулирани да консумираме колкото можем повече, да купуваме всеки нов продукт – най-новата кола, последния iPhone, най-скъпите марки, купища дрехи, обувки, още и още и купища от всичко, до което можем да се докопаме.

Вървейки срещу тълпата, много хора осъзнаха, че това не им е нужно. Ограничаването на консумацията, бавния живот и бавната храна са новите действия, които се вършат, докато говорим, сочейки противоречието в това как сме свикнали да се организираме.

Все по-малко хора използват автомобили. Все по-малко хора пръскат излишни пари. И все повече хора разменят дрехи, купуват втора употреба, споделят стоки, коли, апартаменти, офиси.

Нямаме нужда от всичко, от което ни казват, че имаме нужда. И това съзнанието на новото консуматорство може да свали всяка компания, която се крепи на прекомерното потребление.

6. Здравословно и органично хранене

Бяхме толкова безумни, че бяхме съгласни да ядем каквото и да е, стига да е вкусно. Бяхме толкова откъснати, че компаниите започнаха на практика да отравят храната ни и ние не казвахме нищо.

Но тогава някои хора започнаха да се пробуждат, за да помогнат за укрепване на здравословното и органично хранене. Тази тенденция ще продължи да се засилва.

Но какво има общо тя с икономиката и работата? Бих казал, почти всичко.

Производството на храна е една от основите на нашето общество. Ако променим нагласата си, навиците си на хранене и начините на потребление, корпорациите ще трябва да отговорят и да се адаптират към един нов пазар.

Дребният фермер отново започва да бъде важен за цялата верига на производство. Хората дори отглеждат растения за храна в домовете си. И това може да прекрои цялата икономика.