Вие сте най-големия си враг
Лесно е да се увлечем по идеята за успех. Представяме си колко прекрасно ще бъде всичко, когато компанията ни се изстреля нагоре, и как ще харчим спечелените пари. Поне това е, което повечето хора признават, че си мислят. Друго ли говорят обаче техните думи и действия?
Още ли казвате на света, че искате да сполучите и че се страхувате от провала, а в действителност онова, от което се боите, е успехът? Саботирате ли, без да искате, шансовете си? Ето няколко признака, които ще ви помогнат да си отговорите на тези въпроси:
1. Не променяте нищо.
Дефиницията за лудост е да правим едно и също отново и отново, очаквайки различен резултат.
Това се случва обикновено когато позволим на страха от успеха да поеме контрол над нас. Всеки ден гледаме как компанията ни буксува, но не изпробваме нови методи и не въвеждаме алтернативни практики, които да направят утрешния ден по-добър.
Често питам предприемачите, които се чувстват смазани от бизнеса си: „Какво направихте днес, за да бъде утре по-светло? В какви технологии или процеси бихте могли да инвестирате, за да върви бизнесът ви по-гладко?“
2. Променяте курса твърде рязко.
За всяка нова инициатива са нужни около 6-9 месеца, преди да сме сигурни дали работи, или не. Трябва да изчакате този период да изтече. Не саботирайте собствения си успех, отхвърляйки добрите практики твърде рано.
Спряхте ли да посещавате бизнес партитата още преди да сте заздравили важните си професионални взаимоотношения? Поддържате ли блога си? Разочаровани ли сте, че никой не споделя публикациите ви в социалните мрежи или че не сте събрали желания брой последователи през седмицата, в която решихте да „изпробвате Twitter”?
Всички тези важни дейности изискват постоянство, търпение и концентрация. Рядко осъзнаваме колко много печелим от тях, докато не мине известно време.
3. Не сте си поставили никакви цели.
Важно е да си поставяте цели, за да можете да измервате успеха си и да планирате за бъдещето. Единствено когато компанията ви прескочи някаква летва, бихте могли да разберете, че сте постигнали нещо велико. Чувството на реализация няма да позволи на вас и екипа ви да се откажете твърде рано.
Целите ви трябва да изискват от вас да полагате усилия и да сте активни през всеки етап от пътя – да наемате нови служители, да въвеждате нови технологии или процеси, да търсите външно финансиране, - за да можете успешно да управлявате развиващия се бизнес, без той да се превръща в бреме.
4. Поемате излишни рискове.
Рискът е предпочитаната от предприемачите дрога. Вярно е, че в определени граници той ни е необходим, но мнозина сриват основния си бизнес, защото предприемат твърде големи рискове или залагат златните си кокошки срещу нещо ново и неизпитано.
Много по-добре е да изпробвате новите идеи със специално заделени за целта средства и отговорни и прозрачни екипи.
Когато рискът е част от цялостния бизнес, обикновено е доста трудно да преценим дали той ще донесе успешен, или не, а и винаги има опасност да завлече цялата ни компания.
Познавайки начините, по които пречите на собствения си успех, ще можете да вземете необходимите мерки, преди да сте навредили сериозно на себе си и дейността си.