Рекламната кампания, която убеди Америка да плаща за бутилирана вода
Защо хората плащат толкова много пари за бутилирана вода, когато могат лесно да си я набавят от чешмата, пита Neatorama? Ами, защото често това е единственият начин да пиете вода навън, а да не говорим, че е за предпочитане пред вредните газирани напитки.
Но как всъщност се ражда навикът да плащаме за вода в бутилка?
До голяма степен заслугата е на френската компания Perrier, която успя да убеди цяла Америка в това. През 1977 г. компанията създава специална рекламна кампания, насочена към точно определени хора - поколението между 45-та и 50-та година, което тогава навлиза в зряла възраст. Perrier убеждава тези хора, че нейната бутилирана вода е специално за тях; в крайна сметка, те са изискани, държат на здравето си и това е начинът да отидат на коктейл или парти без да пият алкохол.
За разлика от содата, водата на Perrier не е подсладена, тя е безлкохолно леко газирано питие за възрастни. За да достигне до повече хора, Perrier намалява цената почти наполовина - от 1.09 долара на 69 цента. Бутилираната вода се превръща в невероятен хит, защото е едновременно шик и достъпна.
Останалото вече става бързо и когато следващата мания - фитнесът - завладява обществото, бутилките с вода услужливо вече са на една ръка разстояние в залата или физкултурния салон.