Когато правите работно обаждане, какво е първото ви действие, след като човекът от отсрещната страна на линията каже "Ало"?

Много често хората казват:

- "Здравейте, там ли е ... ?". 

На което човекът се налага да отговори:

- "Може ли да попитам кой се обажда?".

Разбира се, той има нужда да разбере това. 

Като се обаждаме по телефона при работни разговори до непознати и малко познати лица, ние най-често първо не казваме името си. Ето защо, само за 3 секунди може да впечатлите някого по телефона със следната проста стратегия: първо се представете. 

И така, някой ви казва "Ало". А вие: "Здравейте, казвам се Джонатан Доу от компанията Acme Industries. Там ли е Джейн Смит?". 

Най-вероятният отговор: "Да, момент, сега ще ви свържа". Или "Не, няма я, но да предам ли, че сте се обаждали". Вие: "Благодаря". 

С тази тактика създавате доверие в получателя на обаждането и склонност да ви сътрудничи. Хубавото, приятно представяне е малък детайл в комуникацията, който може да ви набави точки във ваша полза, при това пред всякакви хора, контактите с които може да са ви много полезни - от секретарката, до главния изпълнителен директор. Защото всички в бизнеса трябва да използваме всеки подходящ момент, за да се представяме добре и да вдъхваме уважение. 

Тактиката е посочена в Глава 8 ("Телефонни разговори") на книгата, издадена в САЩ,  "Wait, How Do I Write This Email?, на Дани Рубин. 

Източник: Мениджър Нюз