Думите, които определят пътя към успеха
С правилния подход препятствията се превръщат в три етапа по пътя към успеха, сигурен е авторът на „Лилава крава“ , маркетологът Сет Годин.
В творческата работа има три проблема. Първо, начинаещите не са достатъчно добри. Факт. Но всичко се променя, ако добавим към това твърдение "все още" - "Не си достатъчно добър все още."
Не си струва да се преструваме, че наистина сме разбрали това послание, преди наистина да сме го направили. Контрапродуктивно е да се заеме такава крехка позиция пред лицето на критиката. Всъщност думите „не си толкова добър“ са точно това, което човек трябва да чуе в началния етап, защото му помагат да разбере как да стане по-добър.
Второ, когато започнем да развиваме умения и да предлагаме нещо ценно, някои хора продължават упорито да доказват, че не сме достатъчно добри. Отлично. Това казва нещо за тях, за това, което искат и от какво се нуждаят. А ние ще предложим нашето лидерство и принос на някой друг - на някой, който приема и иска нашата работа. Малката жизнеспособна аудитория не е компромис, а път напред. Намерете търсещите и нетърпеливите за новото. Служете на тях.
Опасността е в това, че ако чуете отказ по време на този етап, може да решите, че не сте постигнали нищо. А всъщност, може би просто трябва да си дадете сметка, че не достигате до правилните хора.
И третият проблем затваря кръга. Възможно е все още да не сме достатъчно добри и да има твърде малко хора, които харесват нашия продукт. Просто не сме достатъчно добри за определена част от пазара. Е, ние приемаме тази истина и започваме от самото начало. Все още не сме достатъчно добри. Не сме практикували достатъчно, не сме разбирали достатъчно жанра и как да изразим себе си по-добре в него. Все още не сме толкова добри. Поне за тази публика.
И тогава ставаме по-добри.
Рано или късно тези три предизвикателства ще се превърнат в три основни етапа по пътя към големи промени и работа, с които се гордеем.
Сет Годин, seths.blog
Източник: Мениджър Нюз