Microsoft закупи Activision Blizzard за 68,7 млрд. долара
Microsoft ще придобие един от най-големите разработчици на игри – Activision Blizzard Inc., в сделка за 68,7 млрд. долара, обявиха от технологичния гигант в официално изявление. Създателите на Call of Duty, Warcraft, Diablo, Overwatch, StarCraft и много други популярни заглавия ще се присъединят към екипа на Xbox.
Основаната от Бил Гейтс компания ще плати по 95 долара за акция в трансакция изцяло в брой. „Когато трансакцията приключи, Microsoft ще стане третата по големина компания за игри в света по приходи след Tencent и Sony“, пише в изявлението.
Засега не се предвиждат промени в мениджмънта на гейминг студиото – Боби Котик остава главен изпълнителен директор на Activision Blizzard и след финализирането на сделката ще докладва на Фил Спенсър, главен изпълнителен директор на Microsoft Gaming. Това се случва в момент, в който разработчикът продължава уволненията на служители заради твърдения за сексуално насилие на работното място.
Новата компания в портфолиото на Microsoft е основана преди няколко десетилетия. През 2008 г. два отделни разработчика – Activision и Blizzard, решават да се слеят и да работят заедно. По-късно, през 2016 г., те купуват и трета фирма – King.
Така придобиването на Microsoft включва франчайзи от три студиа – Activision, Blizzard и King, с което в библиотеката от заглавия на Microsoft, която е създател на конзолата за игри Xbox, влизат Call of Duty, Candy Crush, Diablo, Overwatch и Warcraft, както и няколко състезания по електронни спортове.
CNBC посочва, че акциите на Activision са скочили с над 30% в предпазарната търговия, преди да бъдат свалени от борсата, след като новината беше разпространена.
Според Microsoft гейминг индустрията е най-голямата и най-бързо разрастващата се форма на забавление. Към момента над 3 млрд. души по света играят игри, а от компанията очакват броят им да нарасне до 4,5 млрд. към края на десетилетието. Пандемията допълнително ускорява развитието на индустрията – само през 2021 г. общият брой на релийзи на видеоигри е скочил с 64% спрямо година по-рано.
Източник: Мениджър Нюз