Създадоха първия прототип на батерия с хемоглобин
Учени от университета на Кордоба, съвместно с колеги от Политехническия университет на Картахена, Испания, разработиха първия прототип на батерия, използваща хемоглобин, съобщи EurekAlert.
Според разработчиците новаторската технология може да доведе до революция в начина, по който хората захранват електронни устройства и електрически превозни средства.
Хемоглобинът е протеин, който се съдържа в червените кръвни клетки и е отговорен за преноса на кислород в тялото, пише БТА. Авторите на настоящото изследване са открили начин да използват електрохимичните свойства на хемоглобина, за да създадат високоефективна и устойчива батерия.
За целите му те са използвали цинково-въздушни батерии - една от най-устойчивите алтернативи на доминиращите понастоящем на пазара литиево-йонни батерии.
Създаденият от учените прототип на биосъвместима батерия използва хемоглобина в електрохимична реакция, която трансформира химичната енергия в електрическа.
Едно от основните предимства на батерията е нейната висока енергийна плътност. Хемоглобинът има много по-голям капацитет за съхранение на енергия в сравнение с традиционните материали за батерии. Това позволява създаването на по-дълготрайни и по-мощни батерии.
Хемоглобинът освен това е в изобилие и е леснодостъпен, което го прави рентабилен и устойчив вариант за съхранение на енергия. За разлика от други материали за батерии, които разчитат на редки и скъпи ресурси, използването на хемоглобин може значително да намали въздействието на производството им върху околната среда.
Батерията, използваща хемоглобин, може да намери редица приложения. Тя може да се използва за захранване на преносими електронни устройства като смартфони, лаптопи и носими устройства, осигурявайки по-дълъг живот и намалявайки необходимостта от често зареждане.
Подобен тип батерия е подходяща и за електрически превозни средства. С нея те могат да постигнат по-дълъг пробег и по-кратко време за зареждане, което ги прави по-практични и удобни за всекидневна употреба.
Статията е публикувана в Energy & Fuels.