Раци отшелници по целия свят, които използват чужди черупки, все повече се насочват към пластмасови отпадъци, съобщи Би Би Си.

Изводът се основава на снимки, направени от любители и публикувани в интернет. Учени пишат в сп. Science of the Total Environment, че са съкрушени да видят до каква степен животните живеят в боклуците ни.

Две-трети от раците отшелници са заснети  с"изкуствени черупки" - предмети, изхвърлени от хора.

В проучването са използвани социални мрежи и уебсайтове за споделяне на снимки, обяснява Марта Шулкин, еколог от Варшавския университет: "Започнахме да забелязваме нещо напълно необичайно, пише БТА. Вместо да бъдат с красива черупка от охлюв, каквато сме свикнали да виждаме, тя имаха червена пластмасова капачка от бутилка на гърба си или част от електрическа крушка."

По-голямата част от предметите, които изследователите са видели на снимките, че раците отшелници използват, били направени от пластмаса. Учените от Варшавския университет  открили общо 386 раци, които са с  изкуствени черупки - предимно пластмасови капачки.

"Според нашите изчисления 10 от 16-те вида раци отшелници в света използват този вид убежище и то е наблюдавано във всички тропически райони на Земята", обяснява проф. Шулкин.

Все още не е ясно дали тези материали са вредни или полезни за малките, уязвими ракообразни.