10 начина, по които компаниите ни лъжат
6. Скрити нездравословни вещества
Днес, когато много хора са загрижени за здравословния продукт, хранителната промишленост намира начини да скрие потенциално нездравословните вещества в описанието на продукта си. Захарта може да се крие под различни имена: глюкоза, фруктоза, малтодекстрин, захароза и сироп. Четете внимателно етикетите.
7. Цените в менюто
Много ресторанти премахват изцяло паричните символи от менюто си (15 вместо 15 лв.), за да ни отклонят от мисълта, че плащаме пари за храната си. Налице е научно доказателство, че тази стратегия работи: проучване от Университета Корнел показва, че клиентите харчат повече пари, когато цифрите не са придружени от валутен знак.
8. Заблуждаващи реклами
Знаете ли, че автомобилни реклами не се заснемат с реални автомобили, а с миниатюрни модели на батерии? Много от онова, което виждаме в рекламата, е лъжа: в рекламите за мюсли се използва лепило вместо мляко, мехурчетата в напитките са направени от сапун, а глицеринът се използва масово, за да изглеждат продуктите мокри, студени и пресни.
9. Нула калории
Дали нещо друго, освен водата, може не съдържа абсолютно никакви калории? Когато видите на опаковката „Нула калории“, това може да означава, че продуктът съдържа по-малко от 5 калории, което официално е разрешено в САЩ.
10. Принципът на недостига
Принципът на недостига е известен психологически феномен: когато наличността на продукта се възприема като ограничена, той става по-привлекателен. Помислете за това следващия път, когато видите знак „Ограничена наличност“ – и проверете дали не стои твърде дълго време.
Бонус съвет: Ако искате да получите точно това, за което плащате в бара, купете си бутилирана бира. Всичко друго може да бъде разредено или дори заменено с по-евтино. И рядко има начин да разберете.
Източник: Bright Side