Съвременните родители знаят или поне са чували за дисграфията, дислексията и други нарушения на писането и говора.
Водим децата на логопед и носим сертификати на учителите с диагнозата, за да не са много придирчиви към почерка и грамотността.

Ами ако има затруднения с математиката?

Първото нещо, което ни идва на ум е: „Той е насочен към хуманитарните науки“. Тогава оправданието отстъпва място на раздразнението: „Ами това е елементарно, как не го разбира, как не може да го сметне.“
Неспособността да смята и изчислява не е мързел, а така наречената „математическа слепота“, проблем в развитието на мозъчната функция. И трябва да можете да го разпознаете и коригирате навреме.

Първо, защото повечето учебни предмети се основават на числа.

Второ, дори ако детето по-късно избере професия, която не е свързана с математиката, то пак ще има нужда от уменията в живота. И със сигурност не трябва да се карате на такова дете за „неуспеха“ по математика.

„Дискалкулията е разстройство, при което детето проявява неспособност да брои и да решава задачи, които изискват аритметични операции, обяснява Наталия Куликова.
Дискалкулията се основава на невъзможността да се оцени броят на обектите на пръв поглед, без преизчисляване.
Често такива деца се наричат ​​мързеливи или дори умствено изостанали, което може да доведе до смяна на училище.

Защо се получава това нарушение

Експертът посочва няколко причини.

„На първо място, това е поражение на париеталния лоб на кората на главния мозък, казва Наталия Куликова. -То може да бъде предизвикано от трудна бременност или раждане, наранявания на главата, невроинфекции, тумори и генетично обусловени дефекти.“
Сред другите причини, дискалкулията може да бъде страх от аритметика, ако детето е било принуждавано да учи аритметика в ранна възраст и е било наказвано за грешки.
Отрицателните преживявания водят до факта, че когато хлапето види числа, то просто се затваря в себе си и не може да разбере нищо.
Проблемът може да се задълбочи, ако детето не срещне разбиране и подкрепа от страна на родители и на педагози. Но с правилна работа с психолог и учител тези причини са преодолими.

Науката определя 6 вида дискалкулия

Вербална - когато е трудно да се възприемат числата, които детето чува и устно трудно извършва действия. В този случай обикновено няма проблеми с писмените задачи;

Практогностична - детето трудно може да оперира с абстрактни понятия и не може да разбере практическите примери.

Лексикална - когато възникнат трудности при разпознаване на математически знаци и числа. Разбира се, до определен момент всеки има право да бърка знаците „по-голямо“ и „по-малко“, но ако третокласник все пак постави знака „делене “ вместо „умножение“, това вече е проблем.

Продължава на страницата на Новите родители