Как си днес?
3. „Бих се почувствал по същия начин“
Тази фраза е помага за изграждането и заздравяването на връзките с останалите. Да си представим, че ваш колега ви е казал, че не е получил дългоочаквано повишение, тъй като мениджърът му е бил предубеден срещу него от самото начало и не е проявил никакъв интерес към неговата кандидатура за поста. Вместо това, повишението е получил служител, който е в приятелски отношения с мениджъра. Очаквано, вашият колега се чувства измамен и разочарован. Когато кажете „Аз бих се почувствал по същия начин“, вие му показвате, че неговата реакция е напълно нормална и че споделяте неговото недоволство от тази несправедливост.
4. „С какво мога да помогна?“
Този израз също е изключително ефективен за подобряването на отношенията ви с другите, независимо дали става въпрос за ваш колега или шеф. Проучване от 2018 г. на LinkedIn установява, че 60% от хората, които са стресирани преди началото на работно седмица, казват, че това се дължи на многото работа, която имат. Това е добра причина да покажете съчувствие и да предложите помощ. Хората много често имат нужда най-обикновено успокоение и подсигуряване. Фактът, че сте готови да помогнете, не означава задължително, че другите ще се възползват от вашето предложение, нито пък че трябва да поемете пълна отговорност за някакво чуждо задължение. Ако обаче дадете конкретно обещание, то трябва да го изпълните.
5. „Страхотна работа!“
Емпатията може да бъде изразена и в момент, когато някой ваше колега е постигнал някакъв голям успех. Ако човек от вашия екип е свършил страхотна работа по някаква задача или е привлякъл нов клиент за компанията, не пропускайте възможността да го похвалите. Важно е да осъзнаете, че успехът на компанията зависи от усилията и здравата работа на всички нейни служители. Независимо дали става въпрос за ваш шеф или подчинен, бъдете щедри с комплиментите.
Джудит Хъмфри, автор на „Speaking as a Leader: How to Lead Every Time You Speak“, за FastCompany.com
Редактор: Георги Георгиев / Мениджър Нюз